Gå til innhold

hjeeelp jeg lekker tiss

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Tisset lukter litt surt og er som syre når det renner ned over klitoris-åpningen når jeg sitter. I tillegg så har jeg avogtil vondt-attacks i leveren på høyre side av hofta. Kan dette ha sammenheng med syre-tisset mitt? Og kan det ha en sammenheng med at jeg tisset mer enn 10 ganger i natt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/406940-hjeeelp-jeg-lekker-tiss/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tisset du mye de 10 gangene? Leveren har ingenting med urin å gjøre, det er nyrene. Leveren sitter også helt oppe, rett nedenfor lungene og ikke i nærheten av høyre hofte. Nyrene, som har sammenheng med urin, sitter ofte helt oppe under ribbena. Klitoris sitter over urinrøret og Newtons lov gjør det umulig for urin å renne nedover klitoris når man sitter. Så vidt meg bekjent har heller ikke klitoris noen åpning.

Slik jeg ser det har du enten drukket for lite vann, elller du har urinveisinfeksjon.

Blomsterfluen

Tisset du mye de 10 gangene? Leveren har ingenting med urin å gjøre, det er nyrene. Leveren sitter også helt oppe, rett nedenfor lungene og ikke i nærheten av høyre hofte. Nyrene, som har sammenheng med urin, sitter ofte helt oppe under ribbena. Klitoris sitter over urinrøret og Newtons lov gjør det umulig for urin å renne nedover klitoris når man sitter. Så vidt meg bekjent har heller ikke klitoris noen åpning.

Slik jeg ser det har du enten drukket for lite vann, elller du har urinveisinfeksjon.

Ok. Jeg tisset en del de omtrendt 10 gangene jeg tisset, men ikke kjempemye. Jeg drikker normal mengde vann.

Annonse

Når jeg spiser brucetta med hvitløk, blir jeg kvitt eventuelle urinveisinfeksjoner da? Jeg åt 8 små bruccetta skiver i dag til middag. De er små, altså. Det var på tomatbiter, hvitløk og ost.

Hmm...det vet jeg ikke, men tror ikke det. Tranebær vet jeg hjelper, men det smaker ikke særlig godt syns jeg. Jeg har bare hatt det en gang og da fikk jeg antibiotika. Men jeg hadde det vel i to uker før noen sa at jeg kanskje burde dra til legen. Allerede etter andre dagen med antibiotika var jeg bra. Men jeg ville nok ventet noen dager før jeg ev dro til legen. Noen ganger får man vonter som bare går over av seg selv. Jeg har det stadig vekk. Men det er ingenting noen får gjort noe med så da gidder jeg ikke få det undersøkt heller. Om man har urinveisinfeksjon så er det vanlig at man føler at man hele tiden må tisse også svir det når man er på do. Men man kan jo få andre infeksjoner også. Underlivet er nok ganske utsatt tror jeg.

Blomsterfluen

Her jeg bor på omsorgsboligen er det bare svært uerfarne sommervikarer helt frem til 12 august. Og fastlegen er på sykemelding til langt ut i september selvom hun har hatt persmisjon i ett og et halvt år. Så hviss det blir verre så får jeg ikke hjelp her. Hva gjør jeg om jeg skulle få vondere?

Gjest gjesteleser

Ikke tørk deg i skjeden. Tørk deg fremme der tisset kommer ut, trykk papiret mot huden istedenfor å dra papiret nedover. Skyll gjerne av deg med hånddusjen, ikke bruk såpe. Drikker du mye på kveldstid vil du tisse mer om natta. Hvordan gjør du det om dagen, går du på do med en gang du merker bittelitt at du må tisse? Eller holder du deg til du virkelig må tisse? Om du går for ofte vil blæren venne seg til å holde på bare litt. Du vil heller ikke få nok "trykk" i urinstrålen til å skylle vekk evt. bakterier. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...