Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har et barn på 7 år og prøver igjen. Hadde sex i den fruktbare perioden i juli. Rett etter eggløsning fikk jeg ømme pupper(utenom vanlig før mens) det stakk godt på venstre og høyre side av magen også utenom vanlig. Pleier ikke ha så mye menssmerter. 6. Aug skulle jeg hatt mensen, men fikk spotting den 3. , mens blødninger den 4 og nå blør jeg bar litt hver gang jeg tørker meg. Altså ingen vanlig mens for meg. Jeg pleier å blø i 5 dager der 4 av dagene er mye blod. Idag har jeg gått litt på et shopping senter og murringene og stikk i puppene har tatt helt av. Måtte gå litt frem og tilbake i stua og la meg ned for å sove da jeg kom hjem. Kjørte bil og ble uggen. Murringene sitter i korsryggen og nedover lårene. Jeg hadde festeblødning i forje svangerskap, men ikke så kraftige murringer, akkurat som å være støl. Jeg har tatt graviditetstest , men de er negativ. Har aldri hatt uregelmessig menstruasjon verken før el etter fødsel ved p-pille bruk eller ikke. Sluttet på p-piller for et år tilbake. Hva kan dette være? Er det en abort? Er det en merkelig menstrasjon? Eller er dette en festeblødning som gir positiv test når det er festet?

Tusen hjertelig for svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407018-mens-abort-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vi har et barn på 7 år og prøver igjen. Hadde sex i den fruktbare perioden i juli. Rett etter eggløsning fikk jeg ømme pupper(utenom vanlig før mens) det stakk godt på venstre og høyre side av magen også utenom vanlig. Pleier ikke ha så mye menssmerter. 6. Aug skulle jeg hatt mensen, men fikk spotting den 3. , mens blødninger den 4 og nå blør jeg bar litt hver gang jeg tørker meg. Altså ingen vanlig mens for meg. Jeg pleier å blø i 5 dager der 4 av dagene er mye blod. Idag har jeg gått litt på et shopping senter og murringene og stikk i puppene har tatt helt av. Måtte gå litt frem og tilbake i stua og la meg ned for å sove da jeg kom hjem. Kjørte bil og ble uggen. Murringene sitter i korsryggen og nedover lårene. Jeg hadde festeblødning i forje svangerskap, men ikke så kraftige murringer, akkurat som å være støl. Jeg har tatt graviditetstest , men de er negativ. Har aldri hatt uregelmessig menstruasjon verken før el etter fødsel ved p-pille bruk eller ikke. Sluttet på p-piller for et år tilbake. Hva kan dette være? Er det en abort? Er det en merkelig menstrasjon? Eller er dette en festeblødning som gir positiv test når det er festet?

Tusen hjertelig for svar:)

Blødde bare som en mens blødning en dag. Nå kommer det friskt, men minimalt utvannet blod på papiret ikke noe på truseinnlegget.
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407018-mens-abort-gravid/#findComment-3644576
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er dessverre ikke mulig klart å si hva det er. Du er bare 2-3 dager over tiden. En forsinket menstruasjon kan være en meget tidlig abort. Ca. halvparten av påbegynte graviditeter ender som spontanabort, og det oppfattes kun som en forsinket menstruasjon. Gravitesten kan være positiv så kortvarig at det ikke fanges opp. I tillegg til de muligheter du omtaler, må man også tenke på graviditet utenfor livmoren. Det medfører smerter, men det vil også være positiv test her.  Så jeg kan ikke gi annet råd enn å se det an. Har du ikke fått skikkelig menstruasjon innen en uke, ta en ny test og søk lege hvis den er positiv. Du bør søke lege hvis du får økende smerter.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407018-mens-abort-gravid/#findComment-3644608
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...