Gå til innhold

Farlig med ny graviditet når en har fettlever ?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer veldig på om det er farlig å bli gravid påny når en har fått påvist fettlever ? i mitt forrige svangerskap ble nyrene og leveren så dårlig at det var kritisk , så det ble keisersnitt. Det jeg lurer på er om det nå er livsfarlig å bli gravid pånytt ? hva kan jeg evt gjøre med dette ? en kan jo ikke leve uten lever og nyrer og fettlever vet jeg ikke hva er.

Vil så gjerne ha flere barn. Jeg er 37 år gammel, og har et barn.

Vennlig Hilsen Lena

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kan være flere årsaker til at det utvikles 'fettlever'. Det kan f.eks. skyldes høyt alkoholforbruk, overvekt, sukkersyke, høyt innhold av fettstoffer i blodet. Hvis du har hatt et så komplisert svangerskap, er det viktig at du blir vurdert ved den fødeavdeling hvor du var pasient, før du tenker på nytt svangerskap. Man vil da gjennomgå forrige svangerskap og vurdere din totale helsetilstand, spesielt med hensyn til lever- og nyrefunksjon. Du kan da få et velfundert råd. Inntil det er avklart er det viktig at du unngår å bli gravid.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...