Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Melitta

Jeg lurer på en ting angående eggløsning;

Jeg kjenner godt når jeg har eggløsning. Det begynner med slim en dag, litt øm på ene siden av magen (eggstokken, formoder jeg) neste dag, og en intens smerte i livmoren dagen etter det. Denne intense smerten kjennes ut som en fødselsrie, og kan vare i noen minutter og opptil 10 minutter. Så kommer det seg, og dagen etter kjenner jeg vanligvis ingen ting.

Det jeg lurer på er: Hva er det som skjer når det gjør så veldig vondt? Er dette normalt, eller burde jeg gå til lege? Jeg har hatt det slik lenge, men ikke så tydelig og ikke så vondt. Jeg har to små barn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40715-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ved eggløsning danner det seg en liten cyste på eggstokken (2-3 cm), når den brister tømmer det seg væske og evt blod ut i bukhulen og det kan gi smerter. Hvis du ikke har andre symptomer skulle det ikke være nødvendig med undersøkelse utover det som er vanlig. Sterke eggløsningsmerter og smerter før og under menstruasjon kan være tegn på endometriose. Se helseleksikon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40715-eggl%C3%B8sning/#findComment-153377
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...