Gå til innhold

Smerter i skuldre og armer

Anbefalte innlegg

Jeg har det siste året opplevd smerter midt i skulderleddet, det stråler opp i nakken og ut i armene.

De siste ukene har jeg hatt så vondt at jeg ikke klarer å skrive med penn.

Når jeg må bære handleposer begynner det å prikke i armene og jeg mister følelsen helt ut til fingrene...

Hva kan dette skyldes? Nerver? Sener? Forkalkning?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407169-smerter-i-skuldre-og-armer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det siste året opplevd smerter midt i skulderleddet, det stråler opp i nakken og ut i armene.

De siste ukene har jeg hatt så vondt at jeg ikke klarer å skrive med penn.

Når jeg må bære handleposer begynner det å prikke i armene og jeg mister følelsen helt ut til fingrene...

Hva kan dette skyldes? Nerver? Sener? Forkalkning?

Bestill time hos en kiropraktor.

Anonymous poster hash: 85e3e...e87

Starter smerten i skulderen?

Det kan være flere ting, men vi snakker nesten garantert om nerver her.

Dersom det har blitt verre og verre, spesielt ved aktivitet, kan det være at vi snakker om et kraftig tilfelle av pectoralis minor syndrom. Pectoralis minor er en nedrotator av skulderbladene, og ligger rett over arteriene og nervekomplekset som går ut i armen. Overaktivitet i denne muskelen kan klemme nervene, spesielt om det går over tid.

Det samme dersom scalenius er stram, kan denne klemme nervekomplekset.

TOS.jpg

Et annet scenario er skiveutbulning i nakken. Denne kan trykke på nerverøttene og gi nervesmerter ut i armene.

cervical-herniated-disc.gif

Dersom strålingen er mest på baksiden av skulderen, kan det være at radial-nerven er klemt mellom teres major, minor og det lange tricepshodet.

screen_shot_2014-11-26_at_25600_pm-149ED

Vanskelig å si noe mer konkret ut i fra den lille informasjonen du utgir her.

Endret av Kjetil1234

Takk for tilbakemelding!

Smerten sitter midt i skulderfestet, smerten stråler ut i skulderbladet (bak) og ned i armen og håndleddet, noen ganger blir jeg nummen i fingrene også.

Har mistet kraften i armene og i hendene. Prøvde å løfte vekter på gymmen i dag, nå verker det verre enn verst...  Men det er også veldig smertefullt å kjøre bil.. altså å holde i rattet...

Det er vondt å sove på siden og jeg må alltid legge puten godt mellom skulder og nakke for å få hvile.

Hei

Nummen i hvilke fingre, og hvor?

Radialnerven innerverer oversiden av tommel, pekefinger og langefinger. Blir du nummen flere stedet enn disse?

Må vite nøyaktig hvor nummenheten føles.

Du må finne ut hva som klemmer nervene, deretter hvorfor. Så må en handlingsplan foretas. Kan ikke svare deg på hva du må gjøre ennå, må ha mer info

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...