Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er ei kvinne på 36 år. Den siste mnd så har jeg blitt mer ufølsom i vagina, også rundt klitoris.

Samtidig er det en følelse der som er unormal.

Merket dette da jeg onanerte og brukte vibrator på klitoris.

Lurer derfor på om vibratoren har noe med dette å gjøre? Om den kan påvirke følsomheten?

Har også hatt endel ubehag i underlivet, var hos legen og sjekket meg for sykdommer, men var helt frisk.

Men er som det er en ubalanse i underlivet. Har brukt tidligere vivag og litt canesten salve, dette har hjelpe noe. Også tatt en bakterie prøve i underlivet som er normalt.

Jeg lurer på hva som gjør at underlivet har forandret seg, kan det være tidlig tegn på overgangs alderen?

Har normal seksuell lyst og har regelmessige menstruasjon.

Lurer på å bli undersøkt av gynekolog, pga for flere år siden hadde jeg mye celleforandringer i livmorhalsen, dette førte til at gynekologen svidde av en liten cellebit på livmorhalsen min.

Etter dette har celleprøvene vært normale, tok sist i september i fjord som var normal.

Kan Gynekologen si noe om hva dette muligens er for noe?

Bør jeg få time hos gynekolog for videre undersøkelse?

Mvh Kvinne 36.

Anonymous poster hash: fbeec...e5e
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407185-blitt-mer-uf%C3%B8lsom-i-vagina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Følsomhet i og rundt skjeden har med nervesystemet å gjøre, ikke med evt infeksjoner. Det er heller ikke relatert til dildo-bruk. Har du forandringer med vannlatingen? Har du andre sykdommer som f.eks. diabetes?

Hvis du har regelmessige menstruasjoner tyder det på normal hormonproduksjon, og de symptomer du beskriver er ikke vanlige plager i overgangsalderen.

Du kan be din lege henvise deg til gynekolog for undersøkelse. Det er viktig å få testet følsomhet i området og de typiske reflekser i bekkenbunnen og ytre kjønnsorgan.

Hvis du er behandlet for celleforandringer og senere celleprøver har vært normale, så er det ikke grunn til ekstra tiltak. Du kan følge programmet med prøve hvert 3.år.

Vennlig hilsen Mette

Hei og takker for svar.

Jeg har ikke diabetes nei. Men bruker efexor og seroquel for psykiske lidelser.

Vannlatingen er forandret ja, det føles som jeg ikke får tømt blæren skikkelig.

Kan sitte på toalettet i 10 min og skvette litt og litt før det er tomt. Dette er jo ikke normalt og har hatt dette en par mndr.

Trener og på bekkenmusklene mine, 

Du mener altså det kan være noe nerveproblemer i underlivet? Og jeg bør få time hos gynekolog?

Anonymous poster hash: fbeec...e5e
Mette Moen, Gynekolog

Ja, jeg synes at du skal starte hos gynekolog, men du burde komme til en som er spesialist på 'bekkenbunnen' inkl. vannlatingsproblemer. Slike spesialister finnes ved de fleste større sykehus. De vil evt. henvise deg videre ved behov.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...