Gå til innhold

NHD/Er du enig i dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At man går opp i vekt av å ta medisin? 

Det er jo mange som sier det da, rart om psykiatrien nekter for det. Jeg spiste like mye da jeg var uten medisin, likevel var jeg tynnere. Det gjør noe med kroppen?

Skrevet

jeg håper medisinene ikke gjør deg tykkere selv om du spiser mindre så jeg kan bruke de etter at jeg har tatt gastric sleeve.

men pr idag har jeg ikke kontroll med medisinene

Skrevet

Har du sjekket stoffskifte?

Nei det har jeg ikke, men jeg tror medisiner gjør noe med stoffskifte. 

Skrevet

jeg håper medisinene ikke gjør deg tykkere selv om du spiser mindre så jeg kan bruke de etter at jeg har tatt gastric sleeve.

men pr idag har jeg ikke kontroll med medisinene

Så du vurderer det seriøst?

Jeg har kuttet ut sjokolade i to uker nå, har gått ned 3,7 kilo. Men det pleier jo å stoppe opp. 

Skrevet

Nei det har jeg ikke, men jeg tror medisiner gjør noe med stoffskifte.

Derfor det er lurt å sjekke stoffskifte ;)

Skrevet

Jeg tror bestemt noen medisiner gjør en mer matlysten og derved spiser mer og går opp i vekt.

Men om du mener du spiser nøyaktig det samme og samme mengde, faller den teorien bort hos deg.

Kankje du får veskeansamling i kroppen, som gjør deg tyngre?

Noen blir jo veldig pløsete av medisiner, også går det bort når de slutter.

Anonymous poster hash: b5cec...dee
Skrevet

Derfor det er lurt å sjekke stoffskifte ;)

Ja får gjøre det :)

Skrevet

Jeg har kuttet ut sjokolade i to uker nå, har gått ned 3,7 kilo. Men det pleier jo å stoppe opp. 

ja snakker med ei venninne som tok gastric sleeve og blir mer og mer sikker på at det går den veien for meg også. hun sier det er det beste valget hun har tatt i livet sitt til nå....

Skrevet

Jeg tror bestemt noen medisiner gjør en mer matlysten og derved spiser mer og går opp i vekt.

Men om du mener du spiser nøyaktig det samme og samme mengde, faller den teorien bort hos deg.

Kankje du får veskeansamling i kroppen, som gjør deg tyngre?

Noen blir jo veldig pløsete av medisiner, også går det bort når de slutter.

Anonymous poster hash: b5cec...dee

Det er mulig jeg har vann i kroppen, jeg spiste like mye når jeg var ti kilo lettere. Men nå prøver jeg å skjerpe meg da, får se hvordan det går. 

Skrevet

ja snakker med ei venninne som tok gastric sleeve og blir mer og mer sikker på at det går den veien for meg også. hun sier det er det beste valget hun har tatt i livet sitt til nå....

Ok, det er bra hun er så fornøyd, vet om mange som bor her som er fornøyde også. Jeg vil prøve å gå ned selv. 

Skrevet

Ok, det er bra hun er så fornøyd, vet om mange som bor her som er fornøyde også. Jeg vil prøve å gå ned selv. 

jeg vil ha hjelp jeg

Skrevet

3,7 kilo på to uker er veldig bra! Fortsett sånn. Vektnedgang er noe som tar tid, også må det jo vedlikeholdes også ;)

Skrevet

jeg vil ha hjelp jeg

Kan forstå det, det er ikke lett. 

Skrevet

3,7 kilo på to uker er veldig bra! Fortsett sånn. Vektnedgang er noe som tar tid, også må det jo vedlikeholdes også ;)

Ok, ja får ta tiden til hjelp. Bare gruer meg til det sopper opp, men håper ikke det gjør det. 

Skrevet

Men ifølge folk her inne skal man jo ikke gå ned det jeg har gjort nå, så det er ikke fett? Folk har til og med begynt å legge merke til det.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er velkjent at en del psykofarmaka er assosiert med vektoppgang.

Skrevet

Ja det er det...

Skrevet

Hvorfor er det slik? Jeg mener; hva er det som gjør at en får økt matlyst? Er dette suget tilstede hele tiden? Og kan en lære seg å få kontroll over dette suget hvis en går inn for det? Det skulle nesten vært en tilleggsbehandling for de som må bruke slike medisiner - hvordan få kontroll over dette suget slik at en ikke legger på seg, for når en legger på seg har en jo bare nok et problem..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...