Gå til innhold

Dumt å reise på hytta sammen?

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem jeg lurer på. I høstferien snakker eksen og jeg om å dele på hytta vår, slik at barnet får være der lenger. Noe av tiden blir vi sikkert der sammen, også. Men - er det lurt?

Jeg ønsker ham jo fremdeles tilbake, mens han ikke er ferdig med sin "nye" kjærlighet.

Håper jo at litt hjemmehygge der vi har hatt det best sammen, skal hjelpe ham å bestemme seg for meg , men det er kanskje fåfengt og det samme som å legge seg flat?

Bør jeg finne på noe annet i stedet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/4072-dumt-%C3%A5-reise-p%C3%A5-hytta-sammen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære kjære Huppetitt,

Siden du spør så konkret kan du få et ærlig svar: Ja, personlig synes jeg det er dumt å reise på hytta sammen med eksen så lenge han har en ny dame.

Junior får sikkert mange flere muligheter til å dra på hytta, uavhengig av denne høstferien.

stå-på-klem fra

Gjest Tante Skrue

Jeg har lest alle dine tidligere innlegg om ditt samlivsbrudd. Og jeg kan ikke fatte og begripe at du vil ha han tilbake. I såfall er du mer storhjertet enn jeg noen gang kommer til å bli. Forstår jeg deg rett når du plangger hyttetur ( for barnets del) men egentlig har forføring av eks i tankene? Hmm tenk deg om engang til...

Har sett noen av dine tidligere innlegg.Må bare spørre:er det hans forslag at dere blir på hytta sammen?Uten hans "kjæreste"?Ettersom dere går på familieterapi synes jeg det kansje hadde vært ok å reist på hytta, mimret over gode gamle stunder, snakket ut og barnet deres ser at dere er i allefall ikke uvenner-kanskje kommer det noe godt ut av det!?Men det kan også bli værre for deg hvis du har for store forhåpninger og tror dette vil være vendepunktet og det ikke blir det!?Finn ut hva du vil selv og om du greier det!

Jeg skjønner du savner han nå. Jeg hadde reist på hytta med barnet, uten å planlegge at det blir noen dager med far samtidig.

Hvis dere holder på med fam.rådgivning, så kan det jo være tid til å snakke sammen der, hvis begge føler for det, etter sengetid for barnet. Men hvis han fortsatt springer rundt med en "innbilt" storforelskelse i magen, så hadde jeg bare latt han være alene på hytta med barnet. Da vil han virkelig både se og merke at du mangler der...og litt av vitsen nå er jo at du ikke er tilgjengelig på annet enn dine egne premisser.

Jeg hadde kanskje overnattet en natt der (selv om jeg er redd for at det kan bli å strø salt i eget sår), for å teste hvor han ligger i løypa av interesse, hvis det er graden av hans interesse for deg du vil måle...Men jeg hadde gjort meg kostbar, og samtidig vært utspekulert?(hvis det går an) søt og grei den korte stunden jeg hadde satt av til "undersøkelsen".

Planlegg noe gøy for bare deg du, så ser han hvor pen og sprudlende du er bare fordi du skal få gjøre noe du har såååå lyst til!!! Poenget er å fordufte når deres gamle hyttekos og minnene rundt dette begynner å snike seg innover han.

Elsker du han fortsatt? Flørt med han, le med han og vis at du liker han, men la ikke han overta styringen i flørten.. Greier du å beholde styringen der, kunsten å tillate nærhet og samtidig stå for avvisningen, så har du taket på hva som kan skje framover..

Ikke spør meg hvordan man i praksis avviser den man elsker!*S* Jeg har ikke vært flink til det, men jeg har lagd spilleregler som jeg støttet meg til underveis. Disse gjelder fortsatt, og både han og jeg vet at i det øyeblikket de blir brutt nå etter så lang tid med slit og kjemping for å finne tilbake til hverandre, så vil vi være ferdig med hverandre i det øyeblikket den ene trekker seg...

Kos deg på hytta du, men på dine egne premisser, selv om han skulle være der også..

Annonse

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Jeg forstår lysten din til hyttetur. Valget ditt må kanskje bli om du er beredt til å tåle enda en skuffelse, til fordel for en annen, eller om du skal bli hjemme og hygge deg med andre. Barnet deres får nok sitt uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...