AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 Del Skrevet 26. august 2015 Hei Jeg er en jente på 18 år. For to år siden var jeg jo 16 og skrev her etter hjelp da jeg oppdaget kul i bakhodet. Hvorfor jeg oppdaget den da og ikke før hvis jeg eventuelt har hatt den lenge vet jeg ikke. Derfor vil jeg tro den kom der og da. Jeg fikk råd om å sjekke den det gjorde jeg. På sykehuset tok de ultralyd og sa alt var bra. Det var bare en lymfeknute, jeg sa jo også at den endret størrelse innimellom når jeg var stiv i nakken som jeg også har slitt med. Spurte også hvorfor jeg får vondt fra kulen og opp frem mot tinning og panne, det fikk jeg ikke svar på for det visste hun ikke. Gikk hjem like bekymret men glad det ikke var noe farlig da. Halvt år senere dro jeg til lege fordi jeg har siden jeg var 14 slitt med ekkel hjertebank. Dette fikk jeg konstatert var lett sinustakyardi ved fysisk aktivitet. Igjen fortalt ikke noe farlig. Var på 24 timers EKG og alt. Trengte ikke mer undersøkelse. Lot det gå tenkte ikke over det. Trodde jeg, men siste to årene har jeg også hatt angst som gjør at jeg tenker på alt. Jeg går å tenker hele tiden kanskje er alt noe som varsler om noe fordi jeg er så redd. Bør jeg ta det opp med legen min igjen angående kulen og alt? Noen som har samme slitsomme å leve med eller vet hva det er? Ber bare om hjelp her før legen fordi jeg vil gjerne se om andre er i samme situasjon.Anonymous poster hash: f62e5...740 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/407268-2-%C3%A5r-med-kul-i-bakhodet-angst-og-hjertebank/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Hei Jeg er en jente på 18 år. For to år siden var jeg jo 16 og skrev her etter hjelp da jeg oppdaget kul i bakhodet. Hvorfor jeg oppdaget den da og ikke før hvis jeg eventuelt har hatt den lenge vet jeg ikke. Derfor vil jeg tro den kom der og da. Jeg fikk råd om å sjekke den det gjorde jeg. På sykehuset tok de ultralyd og sa alt var bra. Det var bare en lymfeknute, jeg sa jo også at den endret størrelse innimellom når jeg var stiv i nakken som jeg også har slitt med. Spurte også hvorfor jeg får vondt fra kulen og opp frem mot tinning og panne, det fikk jeg ikke svar på for det visste hun ikke. Gikk hjem like bekymret men glad det ikke var noe farlig da. Halvt år senere dro jeg til lege fordi jeg har siden jeg var 14 slitt med ekkel hjertebank. Dette fikk jeg konstatert var lett sinustakyardi ved fysisk aktivitet. Igjen fortalt ikke noe farlig. Var på 24 timers EKG og alt. Trengte ikke mer undersøkelse. Lot det gå tenkte ikke over det. Trodde jeg, men siste to årene har jeg også hatt angst som gjør at jeg tenker på alt. Jeg går å tenker hele tiden kanskje er alt noe som varsler om noe fordi jeg er så redd. Bør jeg ta det opp med legen min igjen angående kulen og alt? Noen som har samme slitsomme å leve med eller vet hva det er? Ber bare om hjelp her før legen fordi jeg vil gjerne se om andre er i samme situasjon.Anonymous poster hash: f62e5...740 Det høres ut som om du kan lide av helseangst/hypokondri. Definitivt noe å ta opp med lege, men egen erfaring tilsier at dette er en vanskelig tilstand å behandle. Leger/undersøkelser kan berolige - men det tar ikke lang tid før det er på ann igjen i hodet. Ingvard Wilhelmsen er spesialist på området. Praktiserer i Bergen tror jeg. Det er mulig å få time der. Men ofte er det bare 1 eller 2 konsultasjoner og veien går videre alene. Han har skrevet noen bøker som definitivt er verdet å lese, selv om mye av det er selvfølgeligheter og egentlig kun hjelper på samme måte som et legebesøk/en beroligelse. Men fyren har humor og det kan gjøre godt å se seg selv og sine håpløsheter utenfra og le litt av det hele. Men det løser dessverre ikke selve problemet som er alvorlig og livshemmende psykdom om du ikke selv på ett eller annet vis slår deg til ro med tanken om at: Jeg kan bli rammet av alvorlig sykdom og jeg kommer til å dø. Inntil det skjer skal jeg leve livet mitt best mulig, fylle det med glede og lykkelige stunder. Negative tanker og bekymringer må vike, for jeg har kun tilmålt tid å leve godt! Tanker kan ikke hindres i å komme, men du kan litt velge om du vil dyrke dem/dvele ved dem/ha mye fokus på dem eller om du vil godta at de stikker innom av og til og hjelpe dem til fort å skynde seg videre Anonymous poster hash: 73908...5d8 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/407268-2-%C3%A5r-med-kul-i-bakhodet-angst-og-hjertebank/#findComment-3647721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.