Gå til innhold

Tannsubstans som forsvinner

Anbefalte innlegg

Hei!

Var hos tannlegen i dag, og tok bilder bl.a av fortennenes røtter. Fikk rotfylt begge fortenna etter er dramatisk møte med E18 over sykkelstyret for 13 år siden. Det er i tillegg temmelig kort rot på den ene tanna, men de sitter nå fast på et vis.

På bildene så det ut som om en del av tannsubstansen på den ene fortannen innenfor tannkjøttet og i starten av rota var "borte". Dette må ha skjedd de siste årene. Tannlegen skulle sende bildene til en spesialist for å høre hva som kunne gjøres, men det tar jo noe tid før jeg får svar. Må jeg kanskje ha ny tann, eller er det noe annet å gjøre? Hva kan dette skyldes?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40734-tannsubstans-som-forsvinner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Uten å være skråsikker skulle jeg anta at roten på tann en resorberes (spises opp) av vevet rundt. Dette er høyst sansynlig en følge av ulykken du var utsatt for. I værste fall må tannen erstattes med en bro eller implantat. Sjekk om ulykken skjedde i skoletiden på grunn av muligheten til ytelser fra folketrygden

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...