Gå til innhold

Deformert nese etter brudd mange år siden. Kan jeg få operasjon dekt?

Anbefalte innlegg

Hei.

Når jeg var sånn ca. 10 år gammel brakk jeg nesen da bussjåføren bråbremset slik at jeg fløy inn i setet foran meg med ansiktet. Dette førte til at jeg brakk nesen og fikk en rar nese med en "knekk" og kule på i puberteten. Jeg ble også slått i ansiktet slik at jeg brakk nesen da jeg var 16 år gammel, noe som førte til at den ene neseboren min ble smalere enn den andre da brusken mellom neseborene ble skjev. Jeg besøkte ikke lege ved noen av tilfellene. Jeg har hatt både fysiske og psykiske plager av dette i etterkant da det både er vanskelig for meg å puste med nesen under fysisk aktivitet, samt at den rare formen på nesen har gitt meg dårlig selvtillit. Er dette noe jeg vil få dekket av det offentlige ved en eventuell plastisk operasjon for å få en "normal" nese?

Takk!

Fortsetter under...

Jeg er ganske sikker på at du får dette dekket, spesielt fordi det gir deg pusteproblemer. Men du bør tenke deg godt om. Dersom denne kulen du snakker om er helt øverst sånn ca nesten mellom øya så blir du ikke kvitt den. Det de gjør er å meisle bort brusk og muligens knekke den på plass. Og det er noe inn i helvetes vondt. Jeg fikk rettet opp nesa før den hadde grodd ordentlig og hadde jeg visst hvor vondt det var så hadde jeg ikke gjort det. Når det alt har grodd er det veldig veldig mye mer vondt. Det er ikke sikkert den blir så mye penere heller, da må du nok betale for det. Men de kan gjøre noe med pusteproblemene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...