Gå til innhold

Kan man miste saltsmaken på tunga?

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad i popetgull både fra Maarud og Kims.Og spesielt Ost og løk fra Maarud.Selv til kr 35 per 200 gram er det omtrent umulig å passere eskene uren å ta med meg minst 1.For å prøve å trappe ned,da jo både salt og fett er usundt,kjøper jeg en pose med bare salt fra Kims.Nå smaker begge posene helt likt og jeg tenkte å prøve med peanutsmør,det smakte helt merkelig,uten salt.Også Soya Saus smakte merkelig,som om noen hadde fjernet saltsmaken.Dog hadde jeg innbakt svinefilet med sur-søt saus,men alt smakte meget godt.Finnes det noen eksotiske krydder eller grønnsaker som forandrer smaksløkene midlertidig? Eller lammer de? Jeg er nå meget bekymret og håper jeg slipper å kjøpe 1 kilo for virkelig å sette tunga på prøve.

Hva nå? Vente og se eller løpe til legevakta?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407475-kan-man-miste-saltsmaken-p%C3%A5-tunga/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig glad i popetgull både fra Maarud og Kims.Og spesielt Ost og løk fra Maarud.Selv til kr 35 per 200 gram er det omtrent umulig å passere eskene uren å ta med meg minst 1.For å prøve å trappe ned,da jo både salt og fett er usundt,kjøper jeg en pose med bare salt fra Kims.Nå smaker begge posene helt likt og jeg tenkte å prøve med peanutsmør,det smakte helt merkelig,uten salt.Også Soya Saus smakte merkelig,som om noen hadde fjernet saltsmaken.Dog hadde jeg innbakt svinefilet med sur-søt saus,men alt smakte meget godt.Finnes det noen eksotiske krydder eller grønnsaker som forandrer smaksløkene midlertidig? Eller lammer de? Jeg er nå meget bekymret og håper jeg slipper å kjøpe 1 kilo for virkelig å sette tunga på prøve.

Hva nå? Vente og se eller løpe til legevakta?

Du venter og ser det an, og bestiller eventuelt en time hos fastlegen hvis du mener det er noe alvorlig galt.

Til dere som elsker Iste og Juice.Hvit te Guava er absolutt best,men skikkelig kald.Omtrent som å blande sitron og peppermynte. Tine.Synd den er så dyr ca 25 kr per 0,5 liter eller 50 kr literen.Eplecider fra Grans (Rema 1000 er også helt nydelig men med bobler.Min mening,ingen grunn til diskusjon.Jeg elsker også lakris.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...