Gå til innhold

Hvordan oppmuntre han til å dra til legen?

Anbefalte innlegg

Kjæresten min er 44,jeg er 41.For omtrent et år siden ble det gradvis mindre med sex.Jeg husker jeg hadde gledet meg til det ble juleferie for da hadde jeg håpet på "kos".Men det ble det ikke,det gikk en måned,men da fikk han prolaps.Etter hvert som månedene har gått,så ble han bra av det.Å jeg hadde jo trodd at mangelen på sexlyst skyldtes det.Men han "orka" jo andre ting.Nå skal det jo nevnes at han har sikkert røkt i over 20 år,og vært glad i alkohol og kanskje ikke vært så kostholdsbevisst.

Jeg har prøvd å tatt det opp med han at jeg savner sex,hvis jeg skal oppsummere årsregnskap så langt,så er det ikke en gang i måneden heller.Jeg har foreslått at han burde tatt turen til lege,men jeg forstår at han mest sannsynlig ikke kommer til å gjøre det.Vi bor ikke sammen og ikke på samme plass,så jeg har ikke mulighet til å invitere han med meg på noe legebesøk.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal få oppmuntret han til å dra til legen?

Anonymkode: b5f66...22d

Fortsetter under...

Jeg tenker at her er det heller du som må ta et valg. Enten akseptere at han er som han er si til han at enten får han hjelp for problemene ellerså er forholdet over. Å drive og mase og på en måte hele tiden fortelle han at han ikke er bra nok tror jeg ikke fører noe godt med seg.

Ja,det har jo vært bra.Men ikke bestandig han har klart å opprettholde ereksjon.Men sånn av andre fysiske forrandringer,så reagerer jeg på at han må tisse så hyppig.

Prolapsen er det første som slår meg, det kan ha innvirkning på potensen. Tisse ofte er et tegn på diabetes, men ikke alene... Diabetes kan også ha innvirkning på potensen. 

Du har faktisk oppfordret ham til å gå til legen noen ganger, så jeg vet ikke hva du kunne gjort bedre. Mange menn har en høy terskel for å besøke legen (jeg har møtt fastlegen én gang etter at ordningen ble innført....), så jeg tror du må være bestemt og si at du er bekymret og at han *skal* dra.

Kanskje du bør vinkle det mot at du er bekymret for helsen hans, og ikke bare at du savner sex, selv om det må være lov å nevne det også.

Annonse

Kjæresten min er 44,jeg er 41.For omtrent et år siden ble det gradvis mindre med sex.Jeg husker jeg hadde gledet meg til det ble juleferie for da hadde jeg håpet på "kos".Men det ble det ikke,det gikk en måned,men da fikk han prolaps.Etter hvert som månedene har gått,så ble han bra av det.Å jeg hadde jo trodd at mangelen på sexlyst skyldtes det.Men han "orka" jo andre ting.Nå skal det jo nevnes at han har sikkert røkt i over 20 år,og vært glad i alkohol og kanskje ikke vært så kostholdsbevisst.

Jeg har prøvd å tatt det opp med han at jeg savner sex,hvis jeg skal oppsummere årsregnskap så langt,så er det ikke en gang i måneden heller.Jeg har foreslått at han burde tatt turen til lege,men jeg forstår at han mest sannsynlig ikke kommer til å gjøre det.Vi bor ikke sammen og ikke på samme plass,så jeg har ikke mulighet til å invitere han med meg på noe legebesøk.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal få oppmuntret han til å dra til legen?

Anonymkode: b5f66...22d

Hei!

Jeg har selv hatt en form for lege-skrekk, jeg vet ikke hvorfor, og selv ved tilfeller der det har vært ulogisk og ikke oppsøke lege, har jeg utsatt dette, og argumentene er alltid, "jada om litt", "ja jeg må bare bli ferdig med dette" osv...jeg har veldig mange grunner for å ikke oppsøke helsehjelp.

Min mann har derfor ved noen tilfeller, tatt en så autoritær rolle, dvs det nyttet ikke diskutere saken, bestilt time, gitt meg den og det har altså ikke vært noe råd eller spørsmål fra han. Jeg har derfor dratt litt tvunget til legen, som viste seg å ha samme oppfatning som min mann.

Jeg kunne i teorien nekte, men når han en sjelden gang blir så bestemt, så har jeg altså, ikke funnet noe godt argument i mot, og dermed gått til legen. 

Det jeg har sett er at han også  har hatt god grunn til dette. Dessverre har jeg ikke lært så mye av dette, det er fortsatt sånn at for meg går sykdom over, og det venter jeg på, som regel med godt utfall,  og akkurat smerter fins det tabl for, feks ibux, det syns jeg er en mye lettere løsning.

Men altså kan det ,og rett og slett bare ikke spørre, men bestemme, gi forbløffende resultat. Jeg er ikke sånn kone som hører på alt min mann sier, men når han tar en sånn veldig autoritær/bestemt rolle, så tror jeg at jeg ikke rekker argumentere i mot, så kanskje det er det t et ips for deg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...