Gå til innhold

Hvoirfor svetter jeg bare på panna?

Anbefalte innlegg

Kan sikkert fylle 1 dl per time på det værste.Det holder at jeg har på meg jeans og en tynn genser og det er 25 grader i lokalet.Full dusj.Eneste som hjelper et at jeg går i knebukser og t-skjorte,da kan det håndteres med vanlig tørkerull/Kjøkken,med ett tørk per 30 sekunder.Jeans+ t=4 tørk/30s.

Jeg hare noen misdannelser under armene og merker nå at det er litt fuktighet der,men under 10% av panna.Jeg er en mann på 155 kg.og føler at sommeren er min fiende og gleder meg over alle dager med temp rundt 10 grader,med eller uten regn.Jeg har høyt blodtrykk og kolestrol,og muligens diabates 2.Svetting i skrittet virker normal,og kun mye etter anstrengelser med mye gåing.Regner med at det røde er normalt,da det ofte forsvinner med tørking av papir med høy sugeevne.Toa/Kjøkken. Må utvekstene under armene utredes? Er det noe galt? De kan ha gulaktig farge,og noe løsner ved berøring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407560-hvoirfor-svetter-jeg-bare-p%C3%A5-panna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hør med legen din.

Det er vanlig med litt utvekster her og der, må hudfolder som stikker ut, jeg har selv en liten under arm.

Om du svetter mye bør du få deg utredet om det f.eks. er noe hormonelt.

Ellers kan du bruke antiperspirant under armene.

Og papir til panna. Bruke svale bomullsklær.

25 grader er litt varmt som innetemperatur, 22 er mer passe.

Siden du svetter mye må du erstatte væsketapet, drikk et par liter om dagen. Kaldt vann kjøler ned kroppen.
Legg gjerne en kald fuktig klut i panna når d ligger.

Å gå ned i vekt kan hjelpe, du er godt polstret og det kan vel gi svette.

Mosjoner daglig og spis regelmessig.
Dusj daglig, men bruk lunkent vann og avslutt med så kaldt vann du holder ut.

Anonymkode: 127ab...f27

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...