nym23 Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Hei, jeg har noen spørsmål ang. diare og dårlig mage. Jeg sliter med hyppige diaretilfeller. Det startet da jeg var i USA for et halvt år siden og siden har det pågått. Hver morgen etter frokost får jeg diare. Utover dagen har jeg vondt i magen og får brekninger men uten at jeg spyr. Jeg får veldig lett luftdannelser i magen etter lunsj og middag. Når jeg først får vondt i magen og trang til å gå på do, så skjer det akutt og må oppsøke nærmeste toalett. Nå skjer det hver gang jeg er under press. Et stress tilfelle er på fly og på reise når tilgangen til toalett er begrenset. Dette skaper virkelig vanskeligheter i hverdagen. Jeg lurer på hva det kan være og hva som kan gjøres for å få bedre balanse i magen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/407720-hyppige-diare-hva-kan-det-v%C3%A6re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Jeg håper du er bedre nå, men uasett - ta magesmerter på alvor.Jeg lot det hale og dra, og tenkte det var tilfeldig. Hadde gode perioder....... Jeg hadde ikke diare da, men endring i avføring og av og til magesmerter.........magesmertene forsvant, så da tenkte jeg alt var ok.Men så begynte je å få blødning i tarmen....Blodprosenten gikk ned. Jeg begynte å ane ugler i mosen. Til slutt sprakk tarmen - jeg ble hasteoperert. Nå sitter jeg med utlagt tarm etter å ha blitt operert for tykktarmskreft og må snart gjennom stråling - just in case! Så alt som har med magen skal man ikke vente med. Få deg en tur til legen. Sjekk for parasitter - min mor var plaget etter et utenlandsbesøk i lang tid. De fant aldri ut av det, men trolig var det parasitter. Hun ble imidlertid bra. Ta Idoform osv....Men også en tur til legen. Få tatt Hemofec. Det kan redde livet ditt! Anonymkode: 543cf...2b3 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/407720-hyppige-diare-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-3656611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Jeg håper du er bedre nå, men uasett - ta magesmerter på alvor.Jeg lot det hale og dra, og tenkte det var tilfeldig. Hadde gode perioder....... Jeg hadde ikke diare da, men endring i avføring og av og til magesmerter.........magesmertene forsvant, så da tenkte jeg alt var ok.Men så begynte je å få blødning i tarmen....Blodprosenten gikk ned. Jeg begynte å ane ugler i mosen. Til slutt sprakk tarmen -jeg ble hasteoperert. Nå sitter jeg med utlagt tarm etter å ha blitt operert for tykktarmskreft og må snart gjennom stråling - just in case! Så alt som har med magen skal man ikke vente med. Få deg en tur til legen. Sjekk for parasitter - min mor var plaget etter et utenlandsbesøk i lang tid. De fant aldri ut av det, men trolig var det parasitter. Hun ble imidlertid bra. Ta Idoform osv....Men også en tur til legen. Få tatt Hemofec. Det kan redde livet ditt!Anonymkode: 543cf...2b3Leit å høre at du var alvorlig syk. Håper du finner deg til rette med stomi og videre behandling. Jeg synes det er bra at du viderebringer din erfaring her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/407720-hyppige-diare-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-3656668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.