AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Hei ! Jeg er ganske forvirret.I sommer fikk jeg diagnosen cöliaki. Greit nok- jeg sluttet å spise gluten, og alt gikk noe bedre. Men jeg er ikke bra. Jeg hadde gått ned 10 kg på noen få måneder. I august var jeg på 100 % check up. Legen fant ut at jeg hadde Graves sykdom,, og dette så også ut til å stemme- alt passet, også problemer med øynene og utsående øyne mm. Jeg hadde verdier på tsh 0.000. T3 på 11.22 og T4 på 2.22. Jeg fikk noe som heter Thyromazol - jeg bor i Tyrkia, og det er det de bruker her. 6 tabletter fordelt over 3 ganger i løpet av en dag.Neste måling var nesten 2 ukersenere. Da var de samme verdiene TSH 0.001 T3 var 1.79 og t4 var 0.5. Legen befalte meg å ta 5 om dagen av pillene.., Jeg begynte å reagere på T3 og T 4 verdiene.Nesten 1 uke senere var neste måling. tsh var da på 5.527 , t3 på mindre enn 1.0 og T4 på mindre enn 0.4. I forkant av denne målingen hadde jeg selv gått ned på pillene til 3 om dagen og de siste dagene til 0, da jeg følte meg elendig !!!Legen sier - ta 2 om dagen. ! ukesenere nye målinger tsh 40.58 T3 på mindre enn 1.0 og igjen T4 på mindre enn 0.4.Legen meget forvirret og ber meg stoppa alle piller umiddelbart!!!! Fikk også svar på D vitamin prøve samme dagen med resultat 104.50 med maksimum 59 som anbefalt. AST på 47 og ALT på 37 - begge høye. Jeg føler meg bare mere og mere elendig. Er det noen som kan forteklle meg hva alt dette betyr ? Hva jeg kan gjøre ? oG hvordan slik kan skje på ca 5 uker.PS Jeg har også gått opp igjen 5 kg på disse ukene. Øynene gjør fremdeles vondt !Jeg mener å forstå at jeg trenger hormoner - ivertfall T4 . Armour finnes ikke her nede... Er dette riktig ?Den plutselige høye stigningen i TSH - kan det vøre forårsaket av BINYRER ? Jeg leser og leser og forstår mindre og mindre .. Jeg håper noen kan hjelpe meg ! Jeg trenger å forstå, og jeg trenger å få gjort noe med dette raskt , tror jeg ! Anonymkode: fb22d...443 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/407725-problemmer-med-stoffskifte-fra-ekstrem-h%C3%B8y-til-ekstem-lav-p%C3%A5-5-uker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.