slabbedask Skrevet 5. oktober 2015 Skrevet 5. oktober 2015 Har du så mye eiendeler som de vil ha? Men tenk hvor mye penger de hadde spart om de hadde sluppet betale så mange uføretrygder og legebesøk og innleggelser på psykiatrisk. Det er jo ikke som at de får noe igjen for det. Virker jo ikke som at noen blir friske.Likegodt å droppe all behandling hvis det ikke hjelper. 0 Siter
Trine Skrevet 5. oktober 2015 Skrevet 5. oktober 2015 Det er arbeidsinnvandring nesten bare pga at de vil ha mest mulig effektiv arbeidskraft. Det er egentlig ikke mangel på håndverkere, du vet vel hvor mange som sliter med å få lærlingeplass?Det er det samme som går igjen: effektivitet.Hvis man hadde "fjernet" de 20% uten arbeid i Norge, så ville det blitt mindre å gjøre for de som ble igjen. Færre arbeidstimer. Hvis man da fortsatt skal tenke effektivitet, så må man ekskludere noen, altså trygde dem.Hvorfor ikke redusere arbeidsdagen til 6 timer, og ha flere i arbeid? Det går kun på effektivitet.Bortsett fra noen få yrker hvor det er reell manko, som legeyrket. For å bli lege må du ha 8 års utdannelse. Men innen håndverkeryrket står det tusenvis uten lærlingeplass.At det er for få lærlingeplasser har ikke noe med at det er for mange håndtverkere å gjøre. Det er mangel på elektrikere, alikevel er det altfor få lærlingeplasser. Årsaken er at ikke alle bedrifter er godkjente lærlingebedrifter, det er krav om et visst antall fagarbeidere pr lærling og bedriftene har ikke kapasitet til å lære opp nok folk. Men når man først har kommet seg igjennom og fått et fagbrev så kan man velge og vrake i jobber. 0 Siter
Trine Skrevet 5. oktober 2015 Skrevet 5. oktober 2015 Likegodt å droppe all behandling hvis det ikke hjelper.Tja, det er jeg ikke enig i. Selv om man ikke får folk ut i jobb så kan man kanskje klare å hjelpe nok til at de overlever. Men økonomisk sett så er det kanskje ikke lønnsomt å behandle alle. 0 Siter
mxxmas Skrevet 5. oktober 2015 Skrevet 5. oktober 2015 Skjønner godt jeg levere kortere slik jeg lever 0 Siter
Gjest Skrevet 5. oktober 2015 Skrevet 5. oktober 2015 Skjønner godt jeg levere kortere slik jeg lever Få deg en hund ? Som maser for å gå på tur tre ganger til dagen. 0 Siter
Trine Skrevet 5. oktober 2015 Skrevet 5. oktober 2015 Tror nok de hadde løst problemet fort hvis de stengte Schengen-avtalen, vel. Nope, utenlandske elektrikere har ikke lov til å jobbe som elektriker i Norge uten å gå igjennom en mølle med godkjenninger og fagprøve, så der har ikke Schengen stått i veien 0 Siter
Trine Skrevet 5. oktober 2015 Skrevet 5. oktober 2015 Få deg en hund ? Som maser for å gå på tur tre ganger til dagen. Man blir ikke sunn av hund Det er desverre altfor mange understimulerte hunder i dette landet så jeg vil ikke anbefalle noen å skaffe hund om de ikke faktisk kommer seg ut på ordentlige turer hver dag. Det kommer til et punkt hvor hunden ikke gidder mase lenger. Men om man tar hundeholdet seriøst så vil det nok resultere i vektnedgang og bedre form. 0 Siter
mxxmas Skrevet 5. oktober 2015 Skrevet 5. oktober 2015 orker ikke ha katt en gang og vil ikke utsette et dyr for mitt bipolare raseri 0 Siter
Gjest Skrevet 5. oktober 2015 Skrevet 5. oktober 2015 Man blir ikke sunn av hund Det er desverre altfor mange understimulerte hunder i dette landet så jeg vil ikke anbefalle noen å skaffe hund om de ikke faktisk kommer seg ut på ordentlige turer hver dag. Det kommer til et punkt hvor hunden ikke gidder mase lenger. Men om man tar hundeholdet seriøst så vil det nok resultere i vektnedgang og bedre form.Vel, noen blir sunn av hund. I tillegg er det mye forsking som sier at hund er beroligende for folk, og at man kan bli gladere av å ha hund. Jeg hadde nok vært enda mer miserabel om jeg ikke hadde hatt hund. Men dette er jo veldig individuelt, om man blir gladere eller bedre av hund. Noen liker jo ikke hunder heller. Man må først være i stand til å ville ta vare på dyrets behov hver eneste dag, selv om det kan være trøttende til tider. Hvis ikke, er poenget borte ja, ser den. 0 Siter
Gjest Skrevet 5. oktober 2015 Skrevet 5. oktober 2015 orker ikke ha katt en gang og vil ikke utsette et dyr for mitt bipolare raseriForstår den. Jeg bare tok en sjanse : ) 0 Siter
Trine Skrevet 6. oktober 2015 Skrevet 6. oktober 2015 Schengen gjør det mulig for utlendinger å ta seg jobb her på en enkel måte. Erfarne, effektive håndtverkere det er mer effektiv å sette i arbeid enn å opprette flere lærlingsplasser, i det hele tatt lære opp nykommere til å bli like gode som erfarne utlendinger, som tar tid og koster penger.Jeg vet utmerket godt hva Schengen er. Men du tar likevel feil 1 Siter
Trine Skrevet 6. oktober 2015 Skrevet 6. oktober 2015 (endret) Vel, noen blir sunn av hund. I tillegg er det mye forsking som sier at hund er beroligende for folk, og at man kan bli gladere av å ha hund. Jeg hadde nok vært enda mer miserabel om jeg ikke hadde hatt hund. Men dette er jo veldig individuelt, om man blir gladere eller bedre av hund. Noen liker jo ikke hunder heller. Man må først være i stand til å ville ta vare på dyrets behov hver eneste dag, selv om det kan være trøttende til tider. Hvis ikke, er poenget borte ja, ser den. Ja, selvfølgelig Jeg er bare litt skeptisk til å foreslå hund til andre, også ble jeg utsatt for litt dårlig humor da jeg fant ut at sunn og hund egentlig rimer. Selv har jeg to av dem og jeg elsker dem og de holder meg i live. Men jeg må dempe raseriutbruddene mine og jeg må gå tur selv om jeg er syk. Endret 6. oktober 2015 av Trine 0 Siter
FGT Skrevet 6. oktober 2015 Skrevet 6. oktober 2015 Har ikke noe mye tro på at en diagnose innen for nevrologiske eller moderate psykiske plager, eller moderat bruk av medisiner skulle redusere ,eller forkorte ens levetid. Det er heller andre ring som kan bidra til det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.