Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ble så utrolig glad når jeg så at det var en gynekolog som svarte på spørsmål her! :) 

Jeg er ei jente på 23 som har et par spørsmål. På fredag hadde jeg samleie med min kjære og dagen etter fikk jeg en støl fornemmelse i nedre del av magen. Dette har aldri hendt før, og har det har egentlig blitt verre siden. Nå gjør det nesten litt vondt. Akkurat som menstruasjonskramper, bare at det ikke kommer krampevis (litt dårlig forklart, beklager) 

Har tenkt det kan skyldes at han har støtt opp i livmormunnen, men burde det ikke da gi seg snart og ihvertfall ikke bli verre? Jeg blir litt bekymret for at jeg kan være gravid også, har vært litt sløv med å huske p-pillene (skal sette inn p-stav til uken). 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407816-smerter-i-nedre-del-av-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Plutselige smerter ved samleie kan skyldes at en cyste brister, det kommer da væske (evt blod) ut i bukhulen og det tar litt tid før det 'suges opp'. Cystebristning skjer ved eggløsning. P-pillen hindrer eggløsning, men hvis du ikke har tatt pillenn etter oppskriften, kan det ha skjedd eggløsning. En eggstokk med en cyste kan også dreies seg rundt, torkveres, og det kan gi sterke smerter som kommer og går. Hvis smertene fortsetter eller hvis de blir voldsomme, bør du søke lege og få utført ultralyd. Jeg poengterer at cyster nesten alltid er godartede og uten symptomer, men de kan altså gi symptomer hvis de tømmer seg eller tvinner seg rundt.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...