Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Etter 1 års prøving tester jeg positivt med clearblue digitale graviditetstest i går, 11/12 dager etter eggløsning. Er veldig glad  men også redd. Har sovet dårlig da jeg er redd for å miste. Er også redd for at det ikke er noe der. Har 1 barn fra før og aldri hatt spontan abort og/eller vært gravid mer enn 1 gang tidligere. Skulle på UL om 3 uker for videre utredning. Nå lurer jeg på om man vil se hjerte hvis man drar på UL 6+6? 

Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407984-endelig-positiv-test-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 + 6 er vel i grenseland, tror jeg - det kan tenkes at de ser hjerteslag, men det er heller ingen krise hvis de ikke gjør det.  Det kan avhenge litt av hvor nytt utstyret er.

Sannsynligheten for at det "ikke er noe der", kan du nesten se bort fra.  Forsøk å slappe av - det er uansett lite du kan gjøre fra eller til.  Et befruktet egg som har festet seg skikkelig, vil ikke ende med spontanabort pga. en bagatell.  Og skulle du være så uheldig å spontanabortere, noe som dessverre ikke er uvanlig, er det ikke fordi du gjorde et eller annet galt.

Spis folat, dropp nikotin og alkohol og lykke til!

Mette Moen, Gynekolog

Gratulerer med graviditeten. Det er 85% sjanse for at det skal gå bra, litt avhengig av din alder som du ikke har opplyst om. Jeg syne at du skal vente til du er 8 uker gravid (regnet fra siste menstruasjon) med ultralyd,ellers kan du lett bli skuffet. Lev fornuftig uten røyk og alkohol og bruk folat (som Laban også har gitt som råd).

Lykke til, vennlig hilsen Mette

Takk for tilbakemelding, Dr. M. Moen.
Jeg har utsatt UL til uke 8 og håper det er bedre.
Jeg er 31, og dette er mitt andre svangerskap. Ikke opplevd spontan abort tidligere.

Merker at trøttheten inntreffer og at jeg plutselig kan bli små kvalm. Det stikker innimellom nedentil, men dette husker jeg godt fra forrige svangerskap. 

Krysser fingrene for at det skal gå bra :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...