Gå til innhold

Oppfølging etter ryggmargsoperasjon

Anbefalte innlegg

Ryggmargsoperert i sommer. Etter mange legebesøk ble jeg operert for et stort meningiom(godartet) i ryggmargen i midten av juli. Laminektomi ble utført på TH11 og i underkant av TH12. Svulsten måtte uthules noe for å fjernes PDA at den var stor . Den lå intraspinalt mot den ytterste hjernehinne venstre side og dekketfire femtedeler av ryggmargen med bred anleggsflate. Den ble totalt fjernet fjernet i følg legen. Jeg ble utskrevet etter en uke uten avtale om kontroll og uten nevrologiske utfall. Jeg hadde imidlertid - og har fortsatt nedsatt følelse i hele livlinje venstre side. Nevrokirurg er fra meg i ettertid informert om dette. Vedkommende sa da at de da har skadet hudnerver, men ingenting å gjøre med det. Problemstillingen er tatt opp med henvisende lege, men da det ikke er avtalt etterkontroll fra sykehuset blir det ikke søkt om ny MR.  Mine spørsmål blir da: 1 Bør ikke en slik operasjon oppfølges med MR etter en tid og vet når? 2 Skal det skrives skademelding for lammelsen jeg ble påført? 3 Kan det finnes behandling å få for en slik lammelse?( PS: ønsker svar på Mail dersom mulig) Med vennlig hilsen "pioner".

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/407987-oppf%C3%B8lging-etter-ryggmargsoperasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...