Peoner Skrevet 15. oktober 2015 Del Skrevet 15. oktober 2015 Ryggmargsoperert i sommer. Etter mange legebesøk ble jeg operert for et stort meningiom(godartet) i ryggmargen i midten av juli. Laminektomi ble utført på TH11 og i underkant av TH12. Svulsten måtte uthules noe for å fjernes PDA at den var stor . Den lå intraspinalt mot den ytterste hjernehinne venstre side og dekketfire femtedeler av ryggmargen med bred anleggsflate. Den ble totalt fjernet fjernet i følg legen. Jeg ble utskrevet etter en uke uten avtale om kontroll og uten nevrologiske utfall. Jeg hadde imidlertid - og har fortsatt nedsatt følelse i hele livlinje venstre side. Nevrokirurg er fra meg i ettertid informert om dette. Vedkommende sa da at de da har skadet hudnerver, men ingenting å gjøre med det. Problemstillingen er tatt opp med henvisende lege, men da det ikke er avtalt etterkontroll fra sykehuset blir det ikke søkt om ny MR. Mine spørsmål blir da: 1 Bør ikke en slik operasjon oppfølges med MR etter en tid og vet når? 2 Skal det skrives skademelding for lammelsen jeg ble påført? 3 Kan det finnes behandling å få for en slik lammelse?( PS: ønsker svar på Mail dersom mulig) Med vennlig hilsen "pioner". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/407987-oppf%C3%B8lging-etter-ryggmargsoperasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.