Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Eg er ei jente på 24, som har brukt yasmin i halvannan månad. Då eg var ferdig med det fyrrste brettet, ville eg utsetja mensen, og hoppa direkte over på brett nr. 2. Men eg fekk likevel blødning, kraftigast dei fyrste 5 dagane og sidan har det kommt i mindre mengder, vekselvis friskt blod og mørkebrunt. Har blødd i to veker no, og er ganske lei. Bør eg ta ein pause på ei veke og deretter begynne på eit nytt brett, eller bør eg berre fortsetje med brettet til eg er ferdig? Går det an å utvikle kronisk "framvokst slimhinne på livmorhalsen" (sånn som gjev blødning ved samleie osv.) dersom eg berre fortsèt med pillane? Eg har i den siste tida også vore litt svimmel, men veit ikkje om dette kjem av at eg ikkje toler p-pillene eller om eg berre er blodfattig. Har no begynt med jern-tablettar.

Håpar du kan svara meg, og på førehand takk...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40799-langvarig-bl%C3%B8dning-yasmin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Vanligvis går det bra å hoppe over mensen, men iblant kommer det likevel blødning. Jeg synes du kan fortsette brettet ut og så holde en ukes pause. Utvekst av livmorhalsslimhinne (ektopi) kan komme hos alle, spesielt de som bruker p-pille, det har ikke noe å si hvordan du tar pillen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...