Hohi Skrevet 16. oktober 2015 Del Skrevet 16. oktober 2015 Hei!Under en MR tatt av helt andre grunner fant de en dermoid cyste i øyehulen. De tok deretter en CT med kontraveske for å se om den rupterte (er det hva det heter når den begynner å "gnage seg gjennom skjelettet" som legen sa?). Var på øyeavdelingen på ullevål her om dagen, og da sa han at den hadde begynt å gå gjennom skjelettet. De sa også at å operere den ut var ganske komplisert pga plassering, men at de skulle ta ny MR om ca 6mnd for å se utvikling og så mumigens operere den ut.Jeg er bare 16, og fikk ikke helt med meg alt legen sa og glemte helt å spørre spørsmål, så lurer på om noen har noen erfaringer. Kan dette gi hodepine? Er mye plaget med det, og lurer på om det kan være grunnen. Jeg lurer også på hvor farlig dette er? Legen var litt uklar, og ville sikkert også være litt forsiktig men skjønte at om denne kom opp i hjernen var det ikke bra. Er det noen som har operert for dette? Jeg vet det ideelle er å ringe legen, men vil gjerne høre andres erfaringer:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408009-dermoid-cyste/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.