AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Noen her som har vært gjennom det? Jeg må gjennom 12 kurer (1/2 år) og gruer meg litt til dette, særlig siden jeg har små barn.Jeg har heldigvis god hjelp hjemme, men frustrerende at jeg ikke kan stille opp for de slik som jeg pleier.Jeg kommer til å få dårlig matlyst og lite energi, frostrier og kaldsvetting, kvalme og oppkast........... det er jeg sikker på! Hadde du mye/lite plager? Hvor mange dager etter en kur er man mest plaget? Forstår det går 2 uker mellom hver kur, så man har noen fine dager og.... også var det noe om at man måtte være forsiktig med alt av kroppsvæsker (f.eks. at man må skylle ned to ganger i do og vaske hendene grundig) første dagene etter hver kur? Vil gjerne høre andres erfaringer. Jeg får det i kurativ mening da, for å hindre tilbakefall... Operert for tykktarmskreft. Anonymkode: 3b01e...8a2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408081-cellegift/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Jeg har vært gjennom det. Var jo veldig kvalm rett etter hver kur, men dette finnes det medisiner som hjelper mot. Å motta cellegiften og de begrensede kreftene dagene etter gikk helt greit å takle. Det jeg synes var veldig tøft var hvor svak jeg etterhvert ble, både fysisk og psykisk. Fikk dårlig hukommelse, angst og tålte ingen ting. Jeg hadde også små barn, og heldigvis en flink partner som tok brorparten av ansvaret her. Dette var kortversjonen. Kunne skrevet en bok om det. Anonymkode: b87ab...7ce 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408081-cellegift/#findComment-3656613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Noen her som har vært gjennom det? Jeg må gjennom 12 kurer (1/2 år) og gruer meg litt til dette, særlig siden jeg har små barn.Jeg har heldigvis god hjelp hjemme, men frustrerende at jeg ikke kan stille opp for de slik som jeg pleier.Jeg kommer til å få dårlig matlyst og lite energi, frostrier og kaldsvetting, kvalme og oppkast........... det er jeg sikker på! Hadde du mye/lite plager? Hvor mange dager etter en kur er man mest plaget? Forstår det går 2 uker mellom hver kur, så man har noen fine dager og.... også var det noe om at man måtte være forsiktig med alt av kroppsvæsker (f.eks. at man må skylle ned to ganger i do og vaske hendene grundig) første dagene etter hver kur? Vil gjerne høre andres erfaringer. Jeg får det i kurativ mening da, for å hindre tilbakefall...Operert for tykktarmskreft.Anonymkode: 3b01e...8a2Jeg har ikke vært syk selv, men min svigermor hadde tykktarmskreft og ble i den forbindelse behandlet også med cellegift. Hun fikk ingen av de "klassiske" bivirkningene du nevner, hun møtte opp på dagavdelingen og var der noen timer hver gang før hun reiste hjem og følte seg omtrent som vanlig. Dessverre tålte hun ikke å gå gjennom hele serien av behandlinger, etter at hun hadde fått 4-5 behandlinger, så fikk hun plutselig noe som lignet på epileptiske anfall og da valgte de å stoppe behandlingen. Hun var imidlertid en ganske "skrøpelig" kvinne da hun begynte behandlingen, så det hun opplevde er ikke representativt for hva de fleste erfarer. Lykke til med behandlingen :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408081-cellegift/#findComment-3656616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.