Gondor Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Jeg har fått registrert høyt blodtrykk diverse ganger hos 3 forskjellige leger. På det verste var det 200/130. Jeg har stått på blodtrykksmedisin i ca 2 mnd og nå er blodtrykket redusert til ca 160/100.Min venninne ler rått og sier at det er galskap å sette meg på blodtrykksmedisin. Det har bivirkninger og kan være farlig. Hun mener jeg skal insistere på en 24-timers måling. Legen min mener at det hun gjør er riktig.Har min venninne rett?Jeg har seponert blodtrykksmedisinen og har ikke tenkt til å ta noe før jeg skal til henne om to uker.Hvorfor mener ikke legen at jeg i utgangspunktet burde gå med en 24-timers måling? Er hun dum? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408122-h%C3%B8yt-blodtrykk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Jeg har fått registrert høyt blodtrykk diverse ganger hos 3 forskjellige leger. På det verste var det 200/130. Jeg har stått på blodtrykksmedisin i ca 2 mnd og nå er blodtrykket redusert til ca 160/100.Min venninne ler rått og sier at det er galskap å sette meg på blodtrykksmedisin. Det har bivirkninger og kan være farlig. Hun mener jeg skal insistere på en 24-timers måling. Legen min mener at det hun gjør er riktig.Har min venninne rett?Jeg har seponert blodtrykksmedisinen og har ikke tenkt til å ta noe før jeg skal til henne om to uker.Hvorfor mener ikke legen at jeg i utgangspunktet burde gå med en 24-timers måling? Er hun dum? Jeg synes det er idioti å seponere blodtrykksmedisin på egenhånd. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408122-h%C3%B8yt-blodtrykk/#findComment-3657137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Jeg har fått registrert høyt blodtrykk diverse ganger hos 3 forskjellige leger.(...)Min venninne ler rått og sier at det er galskap å sette meg på blodtrykksmedisin. Det har bivirkninger og kan være farlig.Det kan da sannelig ubehandlet høyt blodtrykk også. Når det er påvist gjentatte ganger, er jo sannsynligheten svært stor for at det virkelig er høyt. Hvis du absolutt skal overprøve legens vurdering, kan du jo kjøpe en blodtrykksmåler og ta noen stikkprøver hjemme.Jeg ville ikke kuttet ut blodtrykksmedisin i ukevis basert på synsing fra en tilfeldig ikke-fagperson. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408122-h%C3%B8yt-blodtrykk/#findComment-3657148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Jeg har fått registrert høyt blodtrykk diverse ganger hos 3 forskjellige leger. På det verste var det 200/130. Jeg har stått på blodtrykksmedisin i ca 2 mnd og nå er blodtrykket redusert til ca 160/100.Min venninne ler rått og sier at det er galskap å sette meg på blodtrykksmedisin. Det har bivirkninger og kan være farlig. Hun mener jeg skal insistere på en 24-timers måling. Legen min mener at det hun gjør er riktig.Har min venninne rett?Jeg har seponert blodtrykksmedisinen og har ikke tenkt til å ta noe før jeg skal til henne om to uker.Hvorfor mener ikke legen at jeg i utgangspunktet burde gå med en 24-timers måling? Er hun dum? Hei!Nei venninnen din har ikke rett.Du bør ta blodtrykkmedisin, jeg er skeptisk til medisiner noen ganger, men sånt hadde jeg ikke gamblet med, med ditt blodtrykk.Ikke minst viser jo effekten av medisinen at dette har vært bra for deg, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408122-h%C3%B8yt-blodtrykk/#findComment-3657166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Det er galskap det du driver med. Har venninnen din lyst til å bli ansvarlig for at du blir livstruende syk?Det er riktig at mange får en feilaktig diagnose med høyt blodtrykk ut fra stress på legekontoret, osv. 24-timers måling er iblant lurt, men et blodtrykk på 200/130 skyldes IKKE stress alene. Å gå med et så høyt blodtrykk er livsfarlig pga høy risiko for (akutt) hjerteinfarkt og hjerneslag. Hva verre er; hvis du bråseponerer blodtrykksmedisiner, så blir trykket i etterkant enda høyere enn før behandling. Det er ikke sikkert at du tåler det, det er høyst usikkert, og du risikerer virkelig livet ditt ved å høre på din venninne.Blodtrykksmedisiner er blant de tryggeste og mest velprøvde medisiner som finnes.Ta medisinen din igjen, nå. Ikke tenk på det, bare gjør det. Det kan redde livet ditt. Endret 23. oktober 2015 av issomethingwrong 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408122-h%C3%B8yt-blodtrykk/#findComment-3657171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Jeg har fått registrert høyt blodtrykk diverse ganger hos 3 forskjellige leger. På det verste var det 200/130. Jeg har stått på blodtrykksmedisin i ca 2 mnd og nå er blodtrykket redusert til ca 160/100.Min venninne ler rått og sier at det er galskap å sette meg på blodtrykksmedisin. Det har bivirkninger og kan være farlig. Hun mener jeg skal insistere på en 24-timers måling. Legen min mener at det hun gjør er riktig.Har min venninne rett?Jeg har seponert blodtrykksmedisinen og har ikke tenkt til å ta noe før jeg skal til henne om to uker.Hvorfor mener ikke legen at jeg i utgangspunktet burde gå med en 24-timers måling? Er hun dum? En jeg kjenner har nylig fått beskjed om både hjertesvikt og nyresvikt. Hjertesvikten sies å komme fra at hun har gått med noe forhøyet blodtrykk over lang tid - og nyresvikten som følge av litiumbruk. Du bør selvfølgelig ikke slutte med medisiner fordi en tilfeldig person mener det. Anonymkode: 9f35b...4b7 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408122-h%C3%B8yt-blodtrykk/#findComment-3657175 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gondor Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2015 Takk for svar alle sammen! I dag morges begynte jeg å blø kraftig neseblod, stappet nesen full av bomull og dro på kurs mens jeg svelget blod. Måtte dra fra kurset. Jeg måtte stoppe foran et kjøpesenter for å kaste opp alt blodet jeg hadde svelget. Det nærmest fosset ut av nesen. Jeg gikk inn på kjøpesenteret for å finne et apotek og apotekeren mente jeg burde gå til legen. Hvilket jeg gjorde. På senteret. Jeg ble sent videre til legevakten.Jeg fikk konstatert et blodtrykk på 222/105 og det etter to dager uten medisiner. Jeg har tatt medisiner frem til for to dager siden men har gått tom. Legen sa det var alvorlig høyt blodtrykk og skrev ut en resept som jeg ikke tok i mot. Jeg gjentok min venninnen ord for legen og gikk derfra uten resept med planer om å ta 24 timers blodtrykksmåling fra mandag av.Min far ringte meg for å høre hvordan det gikk og da jeg fortalte historien skjelte han meg huden full. Jeg ble så skremt den andre veien og har ringt legevakten igjen. Jeg har snakket med en sykepleier og venter på telefon fra lege. Jeg må få tak i medisiner i dag. Jeg synes hjertet dunker hardt og jeg er redd.Hilsen det selvstendig tenkende mennesket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408122-h%C3%B8yt-blodtrykk/#findComment-3657217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Takk for svar alle sammen! I dag morges begynte jeg å blø kraftig neseblod, stappet nesen full av bomull og dro på kurs mens jeg svelget blod. Måtte dra fra kurset. Jeg måtte stoppe foran et kjøpesenter for å kaste opp alt blodet jeg hadde svelget. Det nærmest fosset ut av nesen. Jeg gikk inn på kjøpesenteret for å finne et apotek og apotekeren mente jeg burde gå til legen. Hvilket jeg gjorde. På senteret. Jeg ble sent videre til legevakten.Jeg fikk konstatert et blodtrykk på 222/105 og det etter to dager uten medisiner. Jeg har tatt medisiner frem til for to dager siden men har gått tom. Legen sa det var alvorlig høyt blodtrykk og skrev ut en resept som jeg ikke tok i mot. Jeg gjentok min venninnen ord for legen og gikk derfra uten resept med planer om å ta 24 timers blodtrykksmåling fra mandag av.Min far ringte meg for å høre hvordan det gikk og da jeg fortalte historien skjelte han meg huden full. Jeg ble så skremt den andre veien og har ringt legevakten igjen. Jeg har snakket med en sykepleier og venter på telefon fra lege. Jeg må få tak i medisiner i dag. Jeg synes hjertet dunker hardt og jeg er redd.Hilsen det selvstendig tenkende mennesket.uffdet viktigste er barna dine som elsker deg, glad du tar til fornuft.-(håper du får svar fort, og at dette ordner seg fort i løpet av kvelden:-(klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408122-h%C3%B8yt-blodtrykk/#findComment-3657218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Takk for svar alle sammen! I dag morges begynte jeg å blø kraftig neseblod, stappet nesen full av bomull og dro på kurs mens jeg svelget blod. Måtte dra fra kurset. Jeg måtte stoppe foran et kjøpesenter for å kaste opp alt blodet jeg hadde svelget. Det nærmest fosset ut av nesen. Jeg gikk inn på kjøpesenteret for å finne et apotek og apotekeren mente jeg burde gå til legen. Hvilket jeg gjorde. På senteret. Jeg ble sent videre til legevakten.Jeg fikk konstatert et blodtrykk på 222/105 og det etter to dager uten medisiner. Jeg har tatt medisiner frem til for to dager siden men har gått tom. Legen sa det var alvorlig høyt blodtrykk og skrev ut en resept som jeg ikke tok i mot. Jeg gjentok min venninnen ord for legen og gikk derfra uten resept med planer om å ta 24 timers blodtrykksmåling fra mandag av.Min far ringte meg for å høre hvordan det gikk og da jeg fortalte historien skjelte han meg huden full. Jeg ble så skremt den andre veien og har ringt legevakten igjen. Jeg har snakket med en sykepleier og venter på telefon fra lege. Jeg må få tak i medisiner i dag. Jeg synes hjertet dunker hardt og jeg er redd.Hilsen det selvstendig tenkende mennesket.Det er ikke meningen å skremme deg. Det er sikkert det siste du trenger nå. Frem til du skal til legen, ligg med hodet høyt (30 graders vinkel) og prøv etter beste evne å slappe av. Ikke drikk kaffe, ikke bruk nikotin, ikke gjør kraftige fysiske anstrengelser. Når du er på toalettet, la være å presse.Nå var det heldigvis en blodåre i nesen som sprakk. Du var heldig at det skjedde på et ganske ufarlig sted. Men du må få medisin i kveld.Din far kan ha reddet livet ditt med ved å få deg til å endre standpunkt og kontakte lege. Endret 23. oktober 2015 av issomethingwrong 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408122-h%C3%B8yt-blodtrykk/#findComment-3657219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gondor Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2015 uffdet viktigste er barna dine som elsker deg, glad du tar til fornuft.-(håper du får svar fort, og at dette ordner seg fort i løpet av kvelden:-(klemTusen takk kjære deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408122-h%C3%B8yt-blodtrykk/#findComment-3657233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gondor Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2015 Det er ikke meningen å skremme deg. Det er sikkert det siste du trenger nå. Frem til du skal til legen, ligg med hodet høyt (30 graders vinkel) og prøv etter beste evne å slappe av. Ikke drikk kaffe, ikke bruk nikotin, ikke gjør kraftige fysiske anstrengelser. Når du er på toalettet, la være å presse.Nå var det heldigvis en blodåre i nesen som sprakk. Du var heldig at det skjedde på et ganske ufarlig sted. Men du må få medisin i kveld.Din far kan ha reddet livet ditt med ved å få deg til å endre standpunkt og kontakte lege.Takk for gode tips!Stikker ned til legevakten og henter ut medisin på apoteket der om en liten stund.Må slutte å henge meg opp i at venninnen min blander seg opp i mine sykdommer. Hun mener jeg ikke er bipolar heller og er skeptsik til medisin der og. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408122-h%C3%B8yt-blodtrykk/#findComment-3657234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Takk for gode tips!Stikker ned til legevakten og henter ut medisin på apoteket der om en liten stund.Må slutte å henge meg opp i at venninnen min blander seg opp i mine sykdommer. Hun mener jeg ikke er bipolar heller og er skeptsik til medisin der og.Du må i hele tatt slutte å innbille deg at du plutselig vet bedre enn legene hva som er god behandling for deg. Når du får det for deg at du vet bedre, så må du _snakke_ med den aktuelle legen før du gjør endringer. Greit nok å ha egne meninger om behandling, men å risikere alvorlig sykdom og skade fordi man får en fiks ide, er jo fullstendig meningsløst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408122-h%C3%B8yt-blodtrykk/#findComment-3657237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Tusen takk kjære deg.Hei!Håper du har fått medisiner og begynt på de igjen.Også må du ikke gjøre det igjen.klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408122-h%C3%B8yt-blodtrykk/#findComment-3657300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.