Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 31 år gammel kvinne og har i 2 uker begynt å prøve og bli gravid. Jeg har time til gynekologisk undersøkelse om et par dager og lurer på om en slik undersøkelse kan ha uheldig virkning på en mulig graviditet? Jeg er usikker på om jeg burde gjennomgå undersøkelsen eller ikke når vi har begynt å prøve å bli gravid.  

Anonymkode: 04caa...be2

Fortsetter under...

Hei, jeg er 31 år gammel kvinne og har i 2 uker begynt å prøve og bli gravid. Jeg har time til gynekologisk undersøkelse om et par dager og lurer på om en slik undersøkelse kan ha uheldig virkning på en mulig graviditet? Jeg er usikker på om jeg burde gjennomgå undersøkelsen eller ikke når vi har begynt å prøve å bli gravid.  

Anonymkode: 04caa...be2

Vanlig GU går helt bra, men du bør si fra at du muligens er gravid, så finner han i hverfall ikke på å ta prøve fra livmorhalsen, som man bør unngå om man er gravid. Undersøkelsen har nok ingen ting å si for sjansene til å bli gravid fremover.

Mette Moen, Gynekolog

Det har ingenting å si at du får en underlivsundersøkelse, om du er tidlig gravid. Hvis det er tid for det, skal du ikke unngå å ta celleprøve fra livmorhalsen. Det kan ikke fremkalle abort. Før i tiden utført man gynekologisk undersøkelse ved første graviditetskontroll, men det er ikke lenger rutine.

Lykke til med forsøket å bli gravid.

Vennlig hilsen Mette

Endret av Mette Moen, Gynekolog

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...