Gå til innhold

Endometriose/lavt stoffskifte-graviditet

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har opplevd for akkurat et år siden, og miste en jente 12dager på overtid.

Vi strevde lenge før vi ble gravide med henne, da jeg har endometriose, og lavt stoffskifte.

Vi ønsker å prøve på nytt, tross alt, men jeg er redd det vil kansje gå langt tid, flere år, eller i verste fall ikke at vi får det til i det hele tatt. Vi forsøkte flere år sist gang.

Jeg lurer på i den forbindelse, om det er noe lurt for meg å ta noen ekstra tilskudd av B-vitaminer. Men aller mest om det evnt. må igangsettes en hormonkur.

Men hvordan vil en hormonkur påvirke stoffskifte mitt?

Jeg håper du kan hjelpe meg litt da dette spørsmålet er blitt ganske vesentlig etterhvert.

Takke så meget for svar.

På forhånd takk.......................

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40823-endometrioselavt-stoffskifte-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du bør ha stoffskiftet regulert. Hormonkur hjelper ikke ved barnløshet som er assosiert med endometriose, da er det bare prøverør som kan hjelpe (evt brenning ved laparoskopi). Vitaminer er bra, men bedrer nok ikke mulighetene (tenk på hvor mange barn man får i u-land med dårlig ernæring!). Hvis det ikke lykkes innen 12 måneder, kan dere søke hjelp. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...