Gå til innhold

samboerskal på stupet.. hvaskal jeg gjøre

Anbefalte innlegg

Gjest fortvila

hei jeg er ei jente på 24 år med to barn fra tidligere forhold.. mars 01 ble jeg sammen med min nå verende samboer å kort tid etterpå flyttet vi sammen..(det var nok forhasta fant jeg ut i ettertid) ja for de 3-4 første mnd var det bra.. men etterdet har det bare gåt en vei..august 01 fikk min samboer diagnosen diabetes 01 men det burde ha gådt seg til nå... selv om han inneimellom bruker det som en unskylling.

å nå er vi kommet til et pungt hvor samlivet er i stå..har vel ikke intim kontakt oftere en hvert 14 dag til en gang i mnd.. eldrig noe kyss eller noe å det slo meg her om dagen at han faktisk aldrig har sakt at han er glad i meg eller elsker meg

de siste mnd har han også tatt helt av med røyking inne... selv om min søn har luftveisplager.. å da jeg sier til min sønn at røyk å snys er æsj å fy.. mener han at jeg ikke skal lere han det å han mente at jeg skulle heller ta med meg barna ut om det olaga oss at han røyka inne..(fint med en på to å en på 5 i -15 grader på kvelden..

elers så har han den siste tiden går inn får å fleipe ,plage med den hensikt i å få meg sur..tøye grensene .detta er veldig slitsomt.. å ungene tar han i øra om de ikke hører så flippen blir helt rød.. får vont å dettaer det slutt på... fatter ikke at jeg har tollerert det nei.

ellers så er han veldig egen å vil ikke gjøre noe med det for det var sån han var.. så hører hele tiden at det er hans bli, hans pc og hans campingvogn..

han har også sagt at vi var ikke en familie så lenge vi ikke hadde felles barn.

selv har han en datter å føler å ser at disse barna ikke blir likestilt. ellers er alt husarbeid på min kappe..får aldrig noe ros for den insatsen jeg gjør men høre hva jeg har gjort feil som å bere for mye på gutten osv men da høer det også med å si at gutten min på snart to ligger etter i utvikling å går derfor til beh hos fysio bla.. noe han viser liten forsåelse da han sitt barn var av den veldig tidlige typen....detta sårer litt

har de siste ukene vudert i å prøve å finne meg leilighet... gjør je rett i å gå fra han da dett kan jo ikke fortsette å er bare et ti mnd gammelt forhold ?

Fortsetter under...

saken er temmelig enkel:

han er en superegoist, og du skal pakke og dra så fort som mulig.

pass på og promp han i fjeset når du går ut døra........han fortjener ikke mer.

Jeg håper du ikke synes jeg bryr meg for mye nå, men tenk på ungene dine og om du vil at de skal vokse opp slik...

Barn sanser ganske tidlig at noe er galt, både det at mamma ikke har det bra og forskjells behandling.

Så tenk på dem du og begynn å lete etter ett nytt sted å bo.

Lykke til : - )

Det er dessverre slik at en del mennesker ikke viser sitt sanne jeg før de er i en situasjon hvor de føler de har kontroll.

Før i tiden brukte man gjerne begrep som hverdagspsykopat eller psykopat om slike mennesker; litt avhengig av hvor mange negative sider det var snakk om.

Ut fra din beskrivelse antar jeg at dette er en hverdagspykopat; med en del karaktertrekk som er svært negative; og som gjør livet til et lite helvete på en del områder.

Konkret sett: Ja, jeg synes det er et korrekt valg å flytte fra vedkomende - og jeg synes du i tillegg bør sørge for å ha noen venner/familie lett tilgjengelig en tid fremover og, for sikkerhets skyld. Dette i fall han reagerer svært negativt på at du avbryter samboerforholdet.

Uansett - lykke til!

Gjest Aandily

Hei vennen...

Leste innlegget og visste ikke det var sånn!! (Kjenner deg, men det veit du vel) Tenk på deg selv du og la ungene gå først! Når jeg tenker etter, var det noe som ikke stemte mellom dere sist jeg var der oppe.. Du veit hva jeg har vært gjennom og.. Stå på! Jeg er der for deg!! Klemmer!

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Takk for brevet ditt. Det høres ut som om du er klar over hva ditt samboerforhold gjør med deg og ungene av negative ting.

Din oppgave er først og fremst å tenke på dine barn og deg selv. Samboeren har ansvar for sitt eget liv.

Hvis du vil avslutte og flytte ut, råder jeg deg til å fortelle samboeren tydelig og rett frem hvorfor du vil flytte.

Ta kontakt med familiekontoret for hjelp, hvis du synes dette er vanskelig å gjennomføre alene.

Slik jeg oppfatter saken ønsker du å flytte nå.

Spørsmålet er bare om du like raskt vil hoppe inn i et nytt forhold med sambo.

Det må du tenke gjennom.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...