Gå til innhold

Er han narsisst? Eller er det jeg som er for fintfølende?

Anbefalte innlegg

Jeg har kjent en mann i to år. Det siste av de to prøvde jeg gjentatt ganger å avslutte forholdet. (Det var et hemmelig forhold, da jeg siden 19 år er gift med en annen.) Han ville ikke gi slipp, har i ettertid sagt han var redd for å miste meg. Det merket jeg- han fortsatte å sende meldinger, foreslå treff, selv om jeg sa jeg verken hadde tid, lyst eller interesse. Han har fulgt med på hvor jeg har oppholdt meg via en app på tlf. jeg ikke kjente til. Han har mast og repetert det samme via talemelding og melding i innboks på facebook.

Han har grandiose tanker om seg selv, slik jeg ser det. Skal bli verdens største musikkidol, helst inneha norgesmesterskapet i sin idrettsgren, være snill og forbarme seg over sin gamle idrettsforening og sin gamle skole når han blir stor stjerne og sprengrik. Disse grandiose tankene om seg selv gjør at jeg mistenker narsissistiske trekk.  

Han takler ikke at menn "liker" mine bilder på nettet, eller at noen kommenterer på dem. Nå har han funnet seg en kjæreste. Hun er kjent på nettet, har mange følgere, beundrere og "likes". Da han traff henne, snudde alt seg inne i meg. Jeg ble kjempe-keen, ville ha han igjen (enda jeg overhodet ikke har vært der det siste året.) At menn kommenterer på bildene hennes. er greit, ut fra hva han forteller meg.

Jeg er kjempesjalu på henne, og har hatt det såå vondt etter at jeg ble kjent med forholdet hans. Alt er snudd på hodet. Jeg burde være sjeleglad, men å ha vært holdt i et jerngrep i to år, med det jeg har opplevd som overvåking og kontroll, lider jeg av "Stockholmsyndromet", der jeg faktisk savner alle meldingene og den intense interessen. Hadde vært godt med hjelp fra noen som et. har vært der.

Endret av Pippie

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...