AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Hei. Jeg er 26 år og har brukt p-pillen Mercilon i 8 år uten problemer. Det har hendt noen ganger at jeg har glemt pillen en dag, men da har jeg som regel tatt den sammen med neste dags pille og det har ikke skapt problemer. Igjen klarte jeg å glemme en pille og gjorde som vanlig, men denne gangen fikk jeg blødning bare noen dager etterpå. Det har blødd ca så mye og så lenge som det gjerne gjør i "placebopilleukene", men jeg har fortsatt å ta pillene som er igjen på brettet til tross for dette.Det er under en uke igjen før jeg egentlig skulle hatt "placebouke" og jeg vurderer derfor å bare begynne rett på neste brett istedet for å ta placebopillene. Er dette det lureste å gjøre? Jeg er ikke opptatt av den prevansjonseffekten da jeg ikke har sex om dagen uansett, men jeg er litt bekymret for eventuelle negative virkninger på kroppen.Jeg undres også over hvorfor jeg denne gangen fikk blødning fordi jeg glemte en pille når jeg ikke har opplevd dette tidligere. Jeg spiser ganske lite om dagen og har gått ned over 10 kg det siste halve året. Jeg har nå en BMI (KMI) på 18.4, så jeg er ikke farlig tynn, men kan det være at vekttap/lite mat har gjort noe med hormonballansen som igjen gjør at kroppen reagerer annerledes enn tidligere? Anonymkode: 3c99e...7f2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408475-bl%C3%B8dning-etter-glemt-pille/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. november 2015 Del Skrevet 12. november 2015 Noen får blødning ved å glemme bare en pille. Det kan f.eks. av henge av hvor langt du er kommet på brettet. Du kan gjerne hoppe over placebouken og gå rett på neste brett. Du har ikke egen hormonbalanse når du bruker p-pille, de tar over hele styringen, din egen hormonproduksjon går i dvale.Hvis en p-pille glemmes i mer enn 12 timer, må det brukes annen prevensjon i tillegg, i en uke. Det er mer risikabelt å glemme en pille tidlig på brettet enn sent på brettet.Det betyr ikke noe for kroppen at du fortsetter med p-pille uten pause. Det kan på mange måter være en fordel for kroppen ikke å ha menstruasjon.Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408475-bl%C3%B8dning-etter-glemt-pille/#findComment-3661312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.