Gå til innhold

Restitusjon - Utmattelse

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 69 år som har drevet med fysisk aktivitet i alle år. Først og fremst med kondisjonstrening som langrenn og mye turgåing. Nå henvende jeg meg til deg for å få din mening om mitt problem.

For vel 15 år siden merket jeg at jeg behøvde mye lenger restitusjonstid etter fysisk aktivetet. Det spesielle er at etter en rolig tur på 1 til 2 timer uten å bli sliten i det hele tatt, våkner jeg opp neste dag og føler meg sliten og helt uten overskudd. Jeg kjenner da et kroppslig ubehag. Det kan ta flere dager før jeg føler meg restituert og har overskudd til å mosjonere eller gjøre noe sosialt.

Dette har jeg tatt opp med fastlegen. Noe som har ført til noen undersøkelser.

En 02 test viser at jeg har et O2 opptak på 48 og makspuls på 185.

Ultralyd av hjertet som viser at det er helt i orden.

Den siste testen jeg gjorde vr en 24 timers blodtrykksregistrering på Drammen sykehus.

BT gjennomsnitt dag 113/72, hjertefrekvens 69.

BT gjennomsnitt natt 99/59, hjertefrekvens 54.  Tendens til hypotensjon.

Min fastlege finner ingen årsak til mine problemer, og mener jeg må leve med de. Han har også vært inne på at det kan være et utmattelsessyndrom. Det som virkelig bekymrer meg er at jeg med årene tåler mindre og mindre fysisk aktivitet og lengre og lengre tid til restitusjon. Finnes det noen steder jeg kan henvende meg for å få utredet min tilstand etter som min fastlege har gitt meg opp?

Anonymkode: e4aa6...615

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/408477-restitusjon-utmattelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...