emilie3 Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Jeg har opplevd gjentatte ganger å ha våknet av at min mann fører pin penis mellom mine ben for å onanere, samtidig som han har fingrene i min kjede...eller at han prøver å trenge inn i meg bakfra når jeg ligger på siden...eller ligger å onanerer med seg selv med den ene hånden og den andre har han i kjeden min. Noen ganger har jeg trodd jeg hadde en seksuell drøm, andre ganger har jeg våknet av at dette har vært svært ekkelt. Jeg har også mange ganger opplevd at han ikke klarer å respektere at jeg ikke klarer å gjennomføre et samleie, da han til tider kan ta veldig lang tid for å få utløsning. Dette gjør da vondt for meg, noe han ikke bryr seg om og bare fortsetter. Jeg kan grine, han fortsetter... Jeg sitter igjen med en opplevelse av "voldtekt", jeg klarer ikke å forstå hvorfor han får seg til å gjøre dette?? Er dette vanlig blandt flere ekteskap? Hva kan være galt med han? Ønsker svar fra andre som har opplevd lignende og fra ekspert Gro 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40851-n%C3%A5r-jeg-sover/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest punkyB Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Han skal jo ikke gjøre noe som du ikke aksepterer - og det må du gi klar beskjed til han om 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40851-n%C3%A5r-jeg-sover/#findComment-153653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Det er heilt klart eit overgrep når han gjer noko som du ikkje vil. Det må du få han til å forstå, elles er han ikkje noko verdt og du kan trygt dumpe han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40851-n%C3%A5r-jeg-sover/#findComment-153655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest overgrep Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Han skal jo ikke gjøre noe som du ikke aksepterer - og det må du gi klar beskjed til han om Dette er helt klart et tilfelle av overgrep. Dette må du da ikke finne deg i! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40851-n%C3%A5r-jeg-sover/#findComment-153685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hawkwind Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Dette er ting som helt klart regnes som overgrepssituasjoner; samt en del tilfeller av direkte voldtekt. Dette er straffbart, med en strafferamme på 21 års fengsel. Hvilket dessverre sier mye mer om din mann enn det gjør om deg. *trøster* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40851-n%C3%A5r-jeg-sover/#findComment-153687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gro Isachsen, Sexpert Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 At du gråter fordi det gjør vondt mens dere har sex – og han ikke øyeblikkelig avslutter – høres hjerteskjærende ut. Seksualitetens grunnregel er at all sex skal være sikker, sunn og samtykkende. Det din mann foretar seg er ikke samtykkende fra din side, hverken når han fingrer med deg mens du sover eller når han holder på lenger enn du ønsker under et samleie. Jeg skjønner derfor at du opplever hans fremstøt som overgrep. Du bør fortelle ham i klartekst at du ikke aksepterer at han gjør slikt mot deg. Jeg tror ikke at det er vanlig at menn tar seg til rette på en slik måte. Tror det skjedde litt oftere i vår besteforeldregenerasjon og før den tid, da det ikke var forventet at kvinner skulle ha samme utbytte av sex som det menn hadde – og hvor det av mange ble sett på som en ekteskapelig plikt at kvinnen stilte seg til disposisjon for mannen. Men vi har heldigvis blitt mer likestilte også på det seksuelle området. Sex er og blir helt feil om bare den ene parten har glede av det som skjer. Om han ikke respeksterer deg og dine grenser, synes jeg du bør vurdere å forlate ham, ellers kan du risikere at han ødelegger all din lyst og initiativ på det seksuelle området. Det kan hende det hjelper om han får høre at det han gjør er galt og han får høre det fra en uavhengig tredjeperson, for eksempel fra en som arbeider profesjonelt med megling på et familievernkontor. Slike kontor finnes over hele landet. Ta kontakt med nærmeste kontor om han fortsetter å vise deg så liten respekt. De som jobber der har taushetsplikt. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40851-n%C3%A5r-jeg-sover/#findComment-153691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie3 Skrevet 5. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2002 Takk for bestemte og klare tilbakemeldinger. Jeg har nylig gått fra han, og bruker derfor en del tid på å reflektere over min egen avgjørelse, siden jeg nå sitter igjen med hovedansvaret for flere mindre barn hus og full jobb, og hele tiden blir fortalt av minn mann at dette er noe jeg burde klare å glemme...og det er vanskelig å forklare en årsak til omgivelsene når grunnen er forankret i et tema som jeg ikke ønsker hverken barn eller andre kjente skal vite. Da er det godt å høre at jeg ikke har en overdreven følelse av hva jeg har opplevd. Jeg går jevnlig til samtaler med en 3.person slik at fam og venner ikke blir involvert. Dette har hjulpet meg veldig, men er usikker på hvordan jeg på best mulig måte ikke skal la dette farge mitt syn på menn og evt. fremtidige forhold. Derfor er det positivt å høre at dette ikke er vanlig blandt menn (noe min mann sa at det var...samtidig som han ikke ønsket å ta dette opp på familierådg. kontor, da han mente ingen fagpersoner kunne hjelpe han, det ville bare syke han ned. Derfor vil han ikke gå til videre samtaler) Hva er igrunnen beste "medisin" for å komme videre og "bli kvitt" overgrepsfølelsen.? Jeg kjenner jo at hatet til menn uønsket ligger rett rundt hjørnet.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40851-n%C3%A5r-jeg-sover/#findComment-153708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gro Isachsen, Sexpert Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Takk for bestemte og klare tilbakemeldinger. Jeg har nylig gått fra han, og bruker derfor en del tid på å reflektere over min egen avgjørelse, siden jeg nå sitter igjen med hovedansvaret for flere mindre barn hus og full jobb, og hele tiden blir fortalt av minn mann at dette er noe jeg burde klare å glemme...og det er vanskelig å forklare en årsak til omgivelsene når grunnen er forankret i et tema som jeg ikke ønsker hverken barn eller andre kjente skal vite. Da er det godt å høre at jeg ikke har en overdreven følelse av hva jeg har opplevd. Jeg går jevnlig til samtaler med en 3.person slik at fam og venner ikke blir involvert. Dette har hjulpet meg veldig, men er usikker på hvordan jeg på best mulig måte ikke skal la dette farge mitt syn på menn og evt. fremtidige forhold. Derfor er det positivt å høre at dette ikke er vanlig blandt menn (noe min mann sa at det var...samtidig som han ikke ønsket å ta dette opp på familierådg. kontor, da han mente ingen fagpersoner kunne hjelpe han, det ville bare syke han ned. Derfor vil han ikke gå til videre samtaler) Hva er igrunnen beste "medisin" for å komme videre og "bli kvitt" overgrepsfølelsen.? Jeg kjenner jo at hatet til menn uønsket ligger rett rundt hjørnet.... Det gjorde godt å høre at du har valgt et annet liv. Det høres slitsomt ut, men du kan leve et liv uten overgrep. Det gjorde også godt at du forteller at du har en 3.person som kan hjelpe deg å bearbeide det du har opplevd. Jeg synes også det er STORT av deg at du er helt bevisst på å skjerme barna dine. Det er også mulig du kan utveksle erfaringer med andre som har opplevd noe lignende som deg under forum for Overgrep her på Doktoronline. Du finner forumet om du går på knappen/rullegardinmenyen for B ytt forumgruppe. Verden består heldigvis av mange flotte menn, menn med evne til innlevelse og respekt for kvinner. Varme, gode, reflekterte menn som ønsker å gi glede og som kan gi deg støtte og alle muligheter til egenutvikling. Jeg håper du treffer en av dem. Det er mulig du må lete en stund, men vit at de finnes. Men vurder nøye hva slags menneskelige kvaliteter menn har, før du involverer deg følelsesmessig neste gang. Jeg ønsker deg alt godt for fremtiden! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40851-n%C3%A5r-jeg-sover/#findComment-153802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
melania Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Takk for bestemte og klare tilbakemeldinger. Jeg har nylig gått fra han, og bruker derfor en del tid på å reflektere over min egen avgjørelse, siden jeg nå sitter igjen med hovedansvaret for flere mindre barn hus og full jobb, og hele tiden blir fortalt av minn mann at dette er noe jeg burde klare å glemme...og det er vanskelig å forklare en årsak til omgivelsene når grunnen er forankret i et tema som jeg ikke ønsker hverken barn eller andre kjente skal vite. Da er det godt å høre at jeg ikke har en overdreven følelse av hva jeg har opplevd. Jeg går jevnlig til samtaler med en 3.person slik at fam og venner ikke blir involvert. Dette har hjulpet meg veldig, men er usikker på hvordan jeg på best mulig måte ikke skal la dette farge mitt syn på menn og evt. fremtidige forhold. Derfor er det positivt å høre at dette ikke er vanlig blandt menn (noe min mann sa at det var...samtidig som han ikke ønsket å ta dette opp på familierådg. kontor, da han mente ingen fagpersoner kunne hjelpe han, det ville bare syke han ned. Derfor vil han ikke gå til videre samtaler) Hva er igrunnen beste "medisin" for å komme videre og "bli kvitt" overgrepsfølelsen.? Jeg kjenner jo at hatet til menn uønsket ligger rett rundt hjørnet.... Jeg er glad du forlot ham. Jeg er redd for at det eneste som kan lege det i tillegg til samtale med kyndig personale el, venner er tid. Jeg vet at det helt sikkert ikke er det du har lyst til å høre nå, men du må bare gi ting tid også blir det bedre etterhvert. Håper ting ordner seg for deg og at du etter hvert vil komme til å oppleve et bra forhold med noen som respekterer deg. Lykke til videre!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40851-n%C3%A5r-jeg-sover/#findComment-153962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SnilleGutten Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Dette er helt klart et tilfelle av overgrep. Dette må du da ikke finne deg i! Hva slags vesen er han som nyter å ha sex med et menneske som griner og/eller helt klart ikke vil... Høres leit ut. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40851-n%C3%A5r-jeg-sover/#findComment-154136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Takk for bestemte og klare tilbakemeldinger. Jeg har nylig gått fra han, og bruker derfor en del tid på å reflektere over min egen avgjørelse, siden jeg nå sitter igjen med hovedansvaret for flere mindre barn hus og full jobb, og hele tiden blir fortalt av minn mann at dette er noe jeg burde klare å glemme...og det er vanskelig å forklare en årsak til omgivelsene når grunnen er forankret i et tema som jeg ikke ønsker hverken barn eller andre kjente skal vite. Da er det godt å høre at jeg ikke har en overdreven følelse av hva jeg har opplevd. Jeg går jevnlig til samtaler med en 3.person slik at fam og venner ikke blir involvert. Dette har hjulpet meg veldig, men er usikker på hvordan jeg på best mulig måte ikke skal la dette farge mitt syn på menn og evt. fremtidige forhold. Derfor er det positivt å høre at dette ikke er vanlig blandt menn (noe min mann sa at det var...samtidig som han ikke ønsket å ta dette opp på familierådg. kontor, da han mente ingen fagpersoner kunne hjelpe han, det ville bare syke han ned. Derfor vil han ikke gå til videre samtaler) Hva er igrunnen beste "medisin" for å komme videre og "bli kvitt" overgrepsfølelsen.? Jeg kjenner jo at hatet til menn uønsket ligger rett rundt hjørnet.... når han sier at 'det er vanlig blant menn' lyver han selvfølgelig. og det gjør han fordi han skjønner at han har bæsjet grundig på leggen. råtten fyr. i en overgangsperiode etter en skilsmisse er det vanlig med svingninger i psyken, fra oppstemthet / følelsen av lettelse til svarte, tunge dager. det jevner seg ut, æresord. du er sterk og modig. ikke la din eks-mann holde 'grepet' på deg fortsatt. gjør deg fri. og øs av din kjærlighet til barna. en vakker dag - kan ta kortere eller lengre tid - ser du at verden har hyggelige, tiltrekkende menn å by på. og noen av dem blir du kjent med. lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40851-n%C3%A5r-jeg-sover/#findComment-154355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vin Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 når han sier at 'det er vanlig blant menn' lyver han selvfølgelig. og det gjør han fordi han skjønner at han har bæsjet grundig på leggen. råtten fyr. i en overgangsperiode etter en skilsmisse er det vanlig med svingninger i psyken, fra oppstemthet / følelsen av lettelse til svarte, tunge dager. det jevner seg ut, æresord. du er sterk og modig. ikke la din eks-mann holde 'grepet' på deg fortsatt. gjør deg fri. og øs av din kjærlighet til barna. en vakker dag - kan ta kortere eller lengre tid - ser du at verden har hyggelige, tiltrekkende menn å by på. og noen av dem blir du kjent med. lykke til. godt du har kommet deg "bort" fra ham. Det er desverre(noen få) menn som liker å bruke kvinnene... Jeg var gift med en som i 6 år kunne starte dagen med å si : I dag skal jeg ha sex med 4 x... Og det enten jeg ville eller ei!! Jeg kan bare si til deg at jeg kom meg vekk og har nå møtt verdens herligeste mann!! Lykke til og ta vare på deg selv 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40851-n%C3%A5r-jeg-sover/#findComment-154357 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 godt du har kommet deg "bort" fra ham. Det er desverre(noen få) menn som liker å bruke kvinnene... Jeg var gift med en som i 6 år kunne starte dagen med å si : I dag skal jeg ha sex med 4 x... Og det enten jeg ville eller ei!! Jeg kan bare si til deg at jeg kom meg vekk og har nå møtt verdens herligeste mann!! Lykke til og ta vare på deg selv du stilet innlegget ditt til feil person... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40851-n%C3%A5r-jeg-sover/#findComment-154359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.