Bambi29 Skrevet 5. januar 2002 Skrevet 5. januar 2002 Helt fra tidlig tenår har jeg hørt ofte og i ulike sammenhenger at fruktbare kvinner som lever i samme hushold(eks. mor og datter) kan få en såkalt "samkjørt" syklus...Altså få mens på likt... Men her om dagen hadde vi en diskusjon om dette,på jobb...og nå begynner jeg å tvile på om dette virkelig stemmer...Så..Er det en sannhet eller en myte????? Og hvis det stemmer...Hva er årsaken til dette??? På forhånd takk:o) 0 Siter
Gjest redddd Skrevet 5. januar 2002 Skrevet 5. januar 2002 Heisann. det stemmer, har opplevd det selv med venninner, det er akkuratt som om det smitter;;; 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 6. januar 2002 Skrevet 6. januar 2002 Jeg tror at det er en myte. Hvis en kvinne har mensen i 5 dager hver 28.dag, vil det være ca 30% sjanse for at to kvinners menstruasjoner 'overlapper' hverandre. Man snakker mer om mensen når man bor under samme tak enn om man ikke gjør. Mon ikke det kan forklare teorien? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.