Gjest reddogfortvilet Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Spørsmålet kommer på slutten. Men føler jeg må forklare litt. Jeg beklager lengden, men jeg er bare så fortvilet og redd. Jeg fødte for tidlig i uke 20. Legene fant aldri ut hvorfor fødselen satte igang så tidlig. Fosteret var helt friskt. Nå er jeg gravid igjen og kommet til uke 14,3. Jeg får god oppfølging av en spesialist med utvendig og innvendig ultralyd hver måned. I tillegg har jordmor ultralyd. Men problemet er at sist gang jeg var gravid var alt helt perfekt en uke før det gikk galt. Jeg har forresten fått beskjed om at jeg har litt kortere livmorhals enn normalt. (fikk svar av dere på et innlegg tidligere ang dette) Hver gang jeg står opp, reiser meg eller er på do venter jeg at det skal komme blod. Er kjempenervøs. Sover dårlig. Jeg jobber i barnehage og har det svært travelt på jobben. Er helt utslitt når jeg kommer hjem og er ofte helt hard på magen med små smerter. Er så redd for at det skal gå galt igjen. Jeg er redd for at den stressende jobben min kan ha innvirkning på at det går galt. Vet ikke om jeg kan be om sykemelding (skal til lege i uke 18). Vet ikke om jeg vil jobbe eller om jeg klarer å gå hjemme, dagene går vel enda senere da? Men viss jeg tar det med ro framover så vet jeg jo at jeg har gjort mitt for at det skal gå bra. Er så redd for at jeg skal få enda mer skyldfølelse om jeg stresser og løfter osv. Vil helst bare legge meg til å sove til uke 24 er passert. Da kan de i det minste prøve å redde barnet. Det jeg mistet levde og det var helt forferdelig å se han bevege på seg uten at legene kunne gjøre noe. Jeg trenger tips om hva jeg kan gjøre for å ha gjort mitt for at dette skal gå bra. Jeg orker ikke å miste så sent i svangerskapet en gang til. Jeg skal selvfølgelig snakke med legen min, men han har ikke tid før. Jeg har det bare helt forferdelig nå og bedre går det vel ikke når ukene nærmer seg 20? Takk viss du tok deg tid til å lese dette her. Jeg trenger virkelig gode råd 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40861-jeg-tror-jeg-blir-gal/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Klart du kan be om sykemelding ! Hvis det er med på å gjøre alt lettere for deg er det en grei løsning de fleste leger har forståelse for. Lykke til . Alt går nok bra.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40861-jeg-tror-jeg-blir-gal/#findComment-153868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Jeg synes helt klart at du bør ta litt ekstra hensyn til situasjonen du er i, med angsten for å føde for tidlig en gang til, og dermed burde du stille sterkt i forhold til å få en sykemelding. Du har vært utsatt for en ekstrem påkjenning med å miste et barn, og at du kjenner deg ekstra engstelig nå, skulle bare mangle. Jeg tror imidlertid ikke det skulle være noen grunn til at dette skulle skje igjen, hvis man ikke finner ut at du har en veldig svak livmorhals. Det er godt du får regelmessige kontroller, men jeg håper også at du har en du kan prate med, helst en jordmor du har tillit til. Får du ikke time før den opprinnelige, synes jeg du skal prøve å få en ø-hjelp time for å få klarlagt hvorvidt du kan få en sykemelding. Sansynligvis vil du føle deg bedre rustet til å gå tilbake til jobb når du har kommet et stykke lenger ut i svangerskapet, hvis det mot formodning ikke skulle oppstå komplikasjoner. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40861-jeg-tror-jeg-blir-gal/#findComment-154146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.