Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har til vanlig regelmessig menstruasjon, ca. hver fjerde uke. Er 31 år, ingen barn.
Fikk mensen til vanlig tid for to uker siden, men synes det var litt rart at den varte noen dager kortere enn den pleier. I går formiddag fikk jeg overraskende nok blødninger på nytt, det varer fortsatt. Det har blødd mye, etter mengde virker det som ved en vanlig menstruasjon, med typiske menstruasjonssmerter nederst i magen.

Burde jeg være bekymret over dette? Kan det være farlig?
Normalt ville jeg vel hatt eggløsning rundt disse dager. Har lest at man kan ha noe som heter eggløsningsblødning, men fikk inntrykk av at da blør man mindre enn jeg har gjort nå. Det har forresten vært en ganske hektisk måned, med stress og reising mellom tidssoner.

Anonymkode: 3f52e...284

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg vet ikke om du bruker prevensjon, men du bør utelukke graviditet, så ta en test. Er den positiv søker du lege, er den negativ ser du det an. Eggløsningsblødning er vanligvis betydelig mindre enn selve menstruasjonen, og evt smerte varer sjelden mer enn en dag.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...