Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg (38 år) er gravid i uke 5+4 (Eget estimat). Denne uken uken har jeg blødd litt tre dager på rad (I hvert fall 0,5 dl til sammen). Dag en (mandag) var det mest rosa utflod (eggehvitaktig), dag to var det friskt blod, og dag tre (I går) var det nesten friskt, kanskje litt brunlig og eggehvitaktig konsistens. Ingen smerter. Lurer nå på om jeg har hatt en spontanabort. 15. november viste Clearblue graviditetstest med ukesindikator at det var "2-3" uker siden befruktning. I dag viser den "3+", noe som jo er forenlig med å være så langt på vei som jeg mener å være. Hva er sannsynligheten for at jeg har spontanabortert, eller at det er iferd med å skje? Vet ikke om det kan ha noe å si at jeg i løpet av denne tida både har hatt sex, vært på trening og også vært noe plaget av magesmerter (Fra tarmen, kjennes som det skyldes forstoppelse/luft i magen)? Dette siste spør jeg om fordi jeg lurer på det er noe i livmora/skjeden som kan ha begynt å blø pga mekanisk irritasjon. Lurer også på hvordan jeg bør forholde meg til denne situasjonen? På forhånd takk for svar!

Anonymkode: bbede...804

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/408689-bl%C3%B8dning-i-uke-fem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Som du selv er inne på kan en blødning komme fra livmorhalsen som på grunn av graviditetshormonene (østrogen) er spesiell blodrik og lett blør ved samleie, fysisk aktivitet eller hard avføring. Jeg kan bare si at abortrisikoen generelt i din alder er kanskje 25-30%. Det vil være lurt å få en ultralyd for å få det avklart, men best å vente til du er ca 6-7 uker. Før ved større blødning. Det er ikke noe du eller legen kan gjøre for å forebygge evt abort. Det er 'bara' å se det an. Lykke til med graviditeten.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...