Gå til innhold

Hjerneforskning på Asperger


Gjest lurtepå

Anbefalte innlegg

Gjest lurtepå

jeg har lyst til å stille min hjerne gratis, til disposisjon for dem som måtte lyst til å studere, forske på asperger.

hvor og hvordan kan man "melde seg inn" som prøvekanin?

skulle gjerne kutta opp og studert hjernen min selv, men det kan dessverre by på noen utfordringer.

hvorfor er det så dårlig forskning på autisme? hvor vanskelig kan det være?:huh:

 

endre noen hjernenerver, her og der, så burde det være mulig å løse. puslespillet

dt_150213_brain_puzzle_autism_800x600.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi må finne ut hvor en kan henvende seg , så er det bare å stille seg i kø. Når en kan skille ut en psykopatisk hjerne ved hjerneskanning så må en vel kunne også se noe der pannelappen  for de med Autisme og Asperger også. ?

Endret av FGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må finne ut hvor en kan henvende seg , så er det bare å stille seg i kø. Når en kan skille ut en psykopatisk hjerne ved hjerneskanning så må en vel kunne også se noe der pannelappen  for de med Autisme og Asperger også. ?

ja men autister greier normalt ikke stå i kø:(

så det gjenstår mange nøtter å knekke, /om du skjønner hvilke nøtter jeg tenker på)

Anonymkode: 9050c...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspergers Inc.

Vi må finne ut hvor en kan henvende seg , så er det bare å stille seg i kø. Når en kan skille ut en psykopatisk hjerne ved hjerneskanning så må en vel kunne også se noe der pannelappen  for de med Autisme og Asperger også. ?

Og hva så? Man kan ikke gjøre noe med det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva så? Man kan ikke gjøre noe med det uansett.

Nei, men det er jo interessant å kunne lære noe mer om  hjernen rundt dette temaet.

Jeg fikk  foressten tilsendt en CD fra nevrologisk av min hjerne fra 2009, i forbindelse med min utredning da. Jeg ble litt skuffet for jeg trodde det var i farger, slik som det blir vist frem flere steder.  Jeg fikk heller ikke kopiert det direkte fra CD-en, men sprintet bildene ut og skannet dem inn på PC-en igjen, med noe redusert kvalitet.

Endret av FGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hva så? Man kan ikke gjøre noe med det uansett.

Jo viss det f.eks. er en nervecelle som er feilplassert eller ødelagt så vil man kanskje kunne reparere den skaden.

Skjønte ikke hva du mente men, men

Anonymkode: a05ac...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo viss det f.eks. er en nervecelle som er feilplassert eller ødelagt så vil man kanskje kunne reparere den skaden.

Skjønte ikke hva du mente men, men

Anonymkode: a05ac...31c

Tenkte bare på at det er  ikke godt å vite hva en skal se etter på en slik scanning , men en radiolog kan vel se hvis det er noe unormalt. Det  var hvis ingen  unormale funn, på mine bilder, så da  må det være andre ting som ikke kan registreres der,  som for eksempel fargene eller andre ting  men, men

Endret av FGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspergers Inc.

Jo viss det f.eks. er en nervecelle som er feilplassert eller ødelagt så vil man kanskje kunne reparere den skaden.

Skjønte ikke hva du mente men, men

Anonymkode: a05ac...31c

Det finnes ikke noe behandling, vel.

Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er en sykdom vil en kunne finne den etterhvert som teknologien blir bedre

Men virker for meg ut som at det bare er naturlige variasjoner, og er man i ytterpunktet på skalaen vil en oppleve ubehag, for da er man ikke godt tilpasset dagens samfunn og vil lide/kke passe inn. Jeg tviler på at man vil betegne disse som syke i fremtiden. Men inntil samfunnet endrer seg så vil disse som er tilpasset andre samfunn ikke vårt samfunn bli samfunnets tapere og lide en del. Jeg tror nok en desverre bare har trukket feil lodd og er en del av evolusjonen, en prøver forskjellige ting, passer det dårlig inn i samfunnet får en færre barn og andre mer egnede egenskaper overlever. 

Men dette er bare min teori, jeg har ingen ekspertise i å spå fremtiden, mer en hobby, men men

Anonymkode: c9cdd...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurtepå

Tenkte bare på at det er  ikke godt å vite hva en skal se etter på en slik scanning , men en radiolog kan vel se hvis det er noe unormalt. Det  var hvis ingen  unormale funn, på mine bilder, så da  må det være andre ting som ikke kan registreres der,  som for eksempel fargene eller andre ting  men, men

ok, forstår. men jeg har også tatt mr og eeg, (dette var jo riktignok ikke for å diagnostisere asperger, iogmed at forskere har ikke funnet ut hvordan man gjør dette enda) men det jeg tenkte på var at viss dem spesifikt ser etter forandringer i hjernen som har med sensorikk, motorikk, selvoppfattelse osv, så BURDE dem ihvertfall finne det ut. syns jeg da

Det er kanskje ikke så enkelt å finne folk som er villig til å tilby hjernen sin når dem dør.. men hvem vet? jeg er ihvertfall frivillig B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er en sykdom vil en kunne finne den etterhvert som teknologien blir bedre

Men virker for meg ut som at det bare er naturlige variasjoner, og er man i ytterpunktet på skalaen vil en oppleve ubehag, for da er man ikke godt tilpasset dagens samfunn og vil lide/kke passe inn. Jeg tviler på at man vil betegne disse som syke i fremtiden. Men inntil samfunnet endrer seg så vil disse som er tilpasset andre samfunn ikke vårt samfunn bli samfunnets tapere og lide en del. Jeg tror nok en desverre bare har trukket feil lodd og er en del av evolusjonen, en prøver forskjellige ting, passer det dårlig inn i samfunnet får en færre barn og andre mer egnede egenskaper overlever. 

Men dette er bare min teori, jeg har ingen ekspertise i å spå fremtiden, mer en hobby, men men

Anonymkode: c9cdd...026

Dette var jo interessant!

Så du tror asperger kommer til å dø ut?

De fleste aspergere får jo aldri barn, aldri gubbe, kjærring osv

Anonymkode: a05ac...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo interessant!

Så du tror asperger kommer til å dø ut?

De fleste aspergere får jo aldri barn, aldri gubbe, kjærring osv

Anonymkode: a05ac...31c

Joda,

jeg trodde jeg fikk "gubbe" fordi NT menn frir og er frampå, men...min sønn har blitt veldig lite autistisk etter at kjærligheten mellom han og en jente tok tak:-)

Det er ikke til å tro...det jeg ser, men jeg ser det, så ja det er sånn, og jeg hører det , så det stemmer. Etter at min sønn fikk kjæreste, får jeg klemmene jeg ønsket, hadde lest om, tenkte på, lurte på...da han var liten, han tålte ikke kroppskontakt, nå tåler han det nesten bedre enn meg, han klemmer meg.-) ikke rart jeg blir glad i kjæresten hans.

Nå er asperger sønn nr 2 på jentejakt, dvs ...noe foregår...ja selv om han er mest interessert i matematikk, så har han en sms-forpliktelse som er seriøs, gjør han irritert og ja, jeg må ikke blande meg,

:lol:

det er supert, sønnene mine er autister, men damene står i kø:lol:

Anonymkode: 9050c...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda,

jeg trodde jeg fikk "gubbe" fordi NT menn frir og er frampå, men...min sønn har blitt veldig lite autistisk etter at kjærligheten mellom han og en jente tok tak:-)

Det er ikke til å tro...det jeg ser, men jeg ser det, så ja det er sånn, og jeg hører det , så det stemmer. Etter at min sønn fikk kjæreste, får jeg klemmene jeg ønsket, hadde lest om, tenkte på, lurte på...da han var liten, han tålte ikke kroppskontakt, nå tåler han det nesten bedre enn meg, han klemmer meg.-) ikke rart jeg blir glad i kjæresten hans.

Nå er asperger sønn nr 2 på jentejakt, dvs ...noe foregår...ja selv om han er mest interessert i matematikk, så har han en sms-forpliktelse som er seriøs, gjør han irritert og ja, jeg må ikke blande meg,

:lol:

det er supert, sønnene mine er autister, men damene står i kø:lol:

Anonymkode: 9050c...dec

Høres mest ut som innbildt autisme.

Anonymkode: e4e5d...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mest ut som innbildt autisme.

Anonymkode: e4e5d...a20

yepp det hadde vært best,

så slipper jeg autister som barnebarn;)

jeg er "møakkalei" autisme, for å skrive det mildt. Men møkkalei..det går over, jeg er bare ganske sliten, akkurat nå, egentlig ikke pga av autisme, men autoimmun sykdom, men den går jo også over, så det er bare å se frem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspergers Inc.

yepp det hadde vært best,

så slipper jeg autister som barnebarn;)

jeg er "møakkalei" autisme, for å skrive det mildt. Men møkkalei..det går over, jeg er bare ganske sliten, akkurat nå, egentlig ikke pga av autisme, men autoimmun sykdom, men den går jo også over, så det er bare å se frem:-)

Det er ganske uvanlig, hvis du leser her: http://wrongplanet.net/forums/viewtopic.php?t=299719

Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gjest endret tittelen til

ok, forstår. men jeg har også tatt mr og eeg, (dette var jo riktignok ikke for å diagnostisere asperger, iogmed at forskere har ikke funnet ut hvordan man gjør dette enda) men det jeg tenkte på var at viss dem spesifikt ser etter forandringer i hjernen som har med sensorikk, motorikk, selvoppfattelse osv, så BURDE dem ihvertfall finne det ut. syns jeg da

Det er kanskje ikke så enkelt å finne folk som er villig til å tilby hjernen sin når dem dør.. men hvem vet? jeg er ihvertfall frivillig B)

Alle som velger å være donor stiller vel også hjernen til disposisjon? Uansett så har de mange døde hjerner å forske på så noen stiller seg frivillig ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som velger å være donor stiller vel også hjernen til disposisjon? Uansett så har de mange døde hjerner å forske på så noen stiller seg frivillig ihvertfall :)

Men kanskje ikke så mange autister, hvem vet, men da tenker jeg ikke på de autister som verken kan snakke eller som bare sitter i lotustilling å gynger dagen lang, mens dem tisker "mmm.. mmm.. mmm.."

Kanskje må de være i live, slik at forskerene kan se effekten av å "trekke i de forskjellige trådene", stenge en tråd her, og starte en der?

Anonymkode: a05ac...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kanskje ikke så mange autister, hvem vet, men da tenker jeg ikke på de autister som verken kan snakke eller som bare sitter i lotustilling å gynger dagen lang, mens dem tisker "mmm.. mmm.. mmm.."

Kanskje må de være i live, slik at forskerene kan se effekten av å "trekke i de forskjellige trådene", stenge en tråd her, og starte en der?

Anonymkode: a05ac...31c

Nei, det er nok ikke så mange autister. Jeg vet ikke jeg, jeg forsker hverken på hjerner eller autisme, men jeg vil tro de bør være i live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...