AnonymBruker Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Hei!for to mnd siden, et par dager etter mensen begynte jeg å kjenne mens murringer. Dette varte noen dager og toppet seg med sterkere smerter den dagen jeg hadde EL. Etter EL fortsatte det med litt mildere mens smerter. Jeg fikk også følelsen av stramminger i bruken. Etter mens ble det bedre, merket EL , og et par andre dager med lettere mens smerter før mensen kom, noen få dager før jeg forventet. ( dag 24).Så var det påann igjen. Noen dager etter ferdig mens, så begynte det med mens murringer igjen. Denne gangen mer intense igien. Ferdig med EL, men fremdeles mens smerter ... Føles ut som mensen kan komme når som helst. Jeg er på dag 20 i dag. Det er jo for tidlig...er dette normalt? Skal jeg bare akseptere at det er sånn? Jeg uroer jo meg og synes det er vel mye plager for tiden.Jeg har i løpet av to mnd vært med to ulike gyn og tatt UL av livmor og eggestokkene. Alt har sett fint ut.jeg har hatt mye utflod. Hovedsakelig blank- uten lukt. Dette har jeg ikke vært plaget med før.litt høy ph i skjeden- så tar melkesyretabeletter.siste dagene har jeg hatt følelsen av å gå mye på do - vet ikke om det er televant.det er først i løpet av siste året jeg i det hele tatt har begynt å kjenne at jeg har eggeløsning. Jeg er 34 år og har to barn mellom 3 og 8 år. Anonymkode: a177e...215 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408903-menssmerter-og-eggel%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Det er vanskelig å se noe mønster i dine smerter. Ved den godartede tilstand endometriose er det vanlig med menstruasjonssmerter som ofte starter flere dager før blødningen, iblant helt fra eggløsning. Etter menstruasjonen er det en bra periode. Endometriose kan ikke påvises ved vanlig gynekologisk undersøkelse eller ved ultralyd. Det påvises ved kikkhullsoperasjon (laparoskopi). Ved denne godartede tilstand finnes livmorslimhinne ute i bukhulen, evt på eggstokker. Jeg vet ikke om det er det som er årsaken, men forsøk med p-pille som er første behandling for tilstanden, evt med p-sprøyte eller hormonspiral. Nevnte metoder er også prevensjon, og det har du kanskje behov for?Utflod som er blank uten lukt lyder helt normalt. Vennlig hilsen Mette 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/408903-menssmerter-og-eggel%C3%B8sning/#findComment-3666261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.