AnonymBruker Skrevet 12. desember 2015 Skrevet 12. desember 2015 Hei! Jeg leste i et svar under her fra deg at man bare behøver 3 dagers pause fra p-pillene ved gjennombruddsblødninger.Jeg bruker microgynon i ett fram til jeg begynner å få bittelitt småblødninger - gjerne etter 6-7 uker siden forrige pause. Jeg tar da alltid en ukes pause. Etter 3-4 dager uten pillen kommer det ordentlige blødninger - som menstrasjon- i 5-6 dager. Så det blir altså en del dager totalt med blødninger. Jeg har nå hatt 2 dager uten pillen og har bittelitt blødning og litt murring i magen. Hvis jeg begynner på pillen allerede i morgen, vil jeg da kunne unngå den vanlige blødningen som pleier å komme? Jeg vet ikke hvorfor jeg har fått for meg at det m å være en ukes pause. Anonymkode: f0fb7...875 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 12. desember 2015 Skrevet 12. desember 2015 Før trodde man det skulle til en ukes pause ved gjennombruddsblødninger med kontinuerlig p-pille bruk, men det viser seg at tre dager er tilstrekkelig. Så forsøk det. Dette med kontinuerlig pille er en god måte å bruke pillen på. Det er absolutt ikke grunn til p-pille pause hver måned. Så fortsett du på samme måte.Vennlig hilsen Mette 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 Skrevet 13. desember 2015 Takk for oppklarende svar! Anonymkode: f0fb7...875 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 13. desember 2015 Skrevet 13. desember 2015 Selv takk, hilsen Mette 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.