Gå til innhold

Allergisk mot katten??

Anbefalte innlegg

Jeg er på 4 uken nå med sterk elveblest. Jeg har sterke utslag inni og utenpå hendene, føtter, armene og magen. Jeg har vært flere ganger hos legen og går nå på Telfast, cetirizine og kortison. Det hjalp litt første dagen men har begynt å komme mere utslet igjen.

1 oktober fikk vi katt. Jeg har hatt katt i 10 år tidligere og aldri hatt tegn til allergi. Også vokst opp med hund uten allergi. Elveblesten kom ca 6 uker etter at katten kom i hus.

Jeg har tatt allergiprøver som ga veldig svake utsalg på hund,katt og midd. Legen ,mener prøvene er så svake at det er høyst usannsynlig at det er katten.. Ingen utslag på matvarer som ble testet.

Noen som har vært borti noe lignende eller som har noe erfaring??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409015-allergisk-mot-katten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er på 4 uken nå med sterk elveblest. Jeg har sterke utslag inni og utenpå hendene, føtter, armene og magen. Jeg har vært flere ganger hos legen og går nå på Telfast, cetirizine og kortison. Det hjalp litt første dagen men har begynt å komme mere utslet igjen.

1 oktober fikk vi katt. Jeg har hatt katt i 10 år tidligere og aldri hatt tegn til allergi. Også vokst opp med hund uten allergi. Elveblesten kom ca 6 uker etter at katten kom i hus.

Jeg har tatt allergiprøver som ga veldig svake utsalg på hund,katt og midd. Legen ,mener prøvene er så svake at det er høyst usannsynlig at det er katten.. Ingen utslag på matvarer som ble testet.

Noen som har vært borti noe lignende eller som har noe erfaring??

Vil bare si at jeg ble allergisk for katt da vi fikk katt nr. to mens jeg var tenåring - jeg hadde ikke reagert på katten jeg vokste opp med. Om det var allergien som utvilket seg eller om det var mer "allergener" i katt nr. 2 , eller evt. en kombinasjon av disse, vites ikke. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409015-allergisk-mot-katten/#findComment-3667159
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...