Gå til innhold

Betennelse som følge av rotbehandling?

Anbefalte innlegg

Hei! For en uke siden dro jeg til tannlegevakta med tannverk. Hun utførte da første stadium til rotfylling og la på midlertidig fylling. I dag gikk turen dit igjen fordi jeg den siste uka har fått en slags klump ved den dårlige tanna. Den plager meg ikke annet enn når jeg drikker kaldt. Tannlegen ga meg pencillinkur på Apocillin og sa at det ennå ikke var utviklet absess (?) men at pencillin var eneste vei utenom. Det jeg lurer på er, er det ikke litt rart å få hevelse der etter en behandling som skal gjøre tanna bedre? Hun som behandlet meg første gangen ga meg følelsen av å ha dårlig tid og hastverk er jo som kjent lastverk...

Dette bekymrer meg og gjør meg redd (tannlegeskrekk). Er dette vanlig? Vil pencillinen knerte betennelsen? Hvorfor fikk jeg hevelsen?

Takknemmelig for snarlig svar, grubler mye.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...