Gå til innhold

Hjelp!!!! Gravid?, Klump i blodet, P piller

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ei jente på kun 15.

Har hatt sex med kjæresten min 4 ganger, alle ganger utenom 1 har jeg vært helt beskyttet med p pillene.
Første gangen var det helt ubeskyttet, men jeg tok en angrepille innen fristet og testet negativt 2 uker etter og fikk mensen kort tid etterpå. Så begynte jeg på p piller, og hoppet over mensen 2 ganger. Jeg testet meg for 2 dager siden igjen om jeg var gravid og det var jeg altså ikke.
Har hatt en del smerter nede i magen. Hadde sex på søndag med kjæresten min, men jeg tok piller kun 2 dager etter samleiet før jeg ventet på mensen, jeg hadde 3 piller igjen så jeg sluttet litt for tidlig på brettet. Har hørt man må ta p pillene minst 7 dager etter samleie for å ikke bli gravid. Jeg var ikke klar over dette, og fant det ikke ut før lørdag at man måtte det.. Ettersom jeg gikk av pillene på onsdag fikk jeg mensen (pillefri uke - kunstig mensen) søndag natt. Jeg har hatt en del mensensmerter i noen uker (smerter nede i magen, korsryggen, hodepine). Jeg våknet søndag natt av intens smerte nederst i magen, men tenkte det kun var mensensmerter ettersom jeg er vant med å ha veldig sterke smerter (hvertfall før jeg starter på pillene), men jeg har aldri våknet av det på natten på denne måten.
Da jeg våknet om morgenen og skulle sjekke bindet, var det en ganske stor klump i bindet. Første tanken som slo meg var at det var en spontanabort, ettersom det så ut som masse celler, hud og nerver som var sammen i en slags klump med blod. Men det kan ikke ha vært det, for jeg har jo testet negativt på testene, og det eneste jeg er bekymret for er at jeg er gravid fra det siste samleiet da jeg ikke tok 7dagers regelen med pillene etter sex, men fikk jo mensen i den pillefri uken som jeg skulle, og da kan jeg vel ikke være gravid?
Vet du hva den klumpen kan være? Jeg tok faktisk bilde av det for jeg ble så redd, og viste det til moren min og hun sa først at det så veldig ut som spontanabort, men alikavel kan det ikke være det ettersom jeg har testet negativt på testene før det skjedde, og siste samleiet var bare 7 dager siden.
Det er vanskelig å forklare hvordan klumpen så ut, men det så akkuratt ut som masse deler av hud og celler..Akkuratt som spontanabort.. nesten som masse tykke tråder snurra i en klump, tarme aktig. Utrolig ekkelt. Er utrolig redd. Men det kan ikke være spontanabort heller når jeg har testet negativt og det er kun 7 dager fra den siste befruktningen som jeg har klusset med pillene på (7 dagers regelen)..
Mamma sa det kunne være en slags cyst eller noe som har blitt skylt ut med blodet, og det kan være noe med at jeg har hoppet over mensen og klusset over pillene. Hva kan det være?
Og kan jeg være gravid, når jeg fikk en blødning 7 dager etter befruktning?

Anonymkode: c7a4c...dbf

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409077-hjelp-gravid-klump-i-blodet-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at du ble engstelig av dette. Om man slurver med å ta hele brettet, stopper litt før og begynner litt senere og sånt, så kan det gi blødningsforstyrrelser. Det er ikke alltid angrepillen virker, men siden du testet negativt to uker etter den så er det lite sannsynlig at du var gravid, men man vet jo aldri.

Fortsett å ta pillen hver dag, sett på en alarm på mobilen hver morgen kl. 7 f.eks. så du husker det. :) 

Skjønner at du ble engstelig av dette. Om man slurver med å ta hele brettet, stopper litt før og begynner litt senere og sånt, så kan det gi blødningsforstyrrelser. Det er ikke alltid angrepillen virker, men siden du testet negativt to uker etter den så er det lite sannsynlig at du var gravid, men man vet jo aldri.

Fortsett å ta pillen hver dag, sett på en alarm på mobilen hver morgen kl. 7 f.eks. så du husker det. :) 

Men er redd for at jeg har blitt gravid for det siste samleiet som jeg snakket om? Altså det er akkuratt 7 dager siden nå, og det som skjedde var at jeg ikke tok pillene i 7 dager etter samleie som man skal. Men alikevell fikk jeg e blødning nå i pauseuken på pillene (da er jeg vel ikke gravid?), men samtidig en klump som så akkuratt ut som det som skjer når det skjer en spontanabort..

Er altså redd for jeg kan være gravid fra sist samleie pga jeg ikke tok fullt pillene etterpå. men fikk mensen.. Også den merkelige klumpen da, hva kan det være? :(

Endret av anonymjente0

Hvor har du denne 7dagers regelen fra? Så lenge du tar pillene til faste tider og ikke hopper over noen så kan du ha sex akkurat når du vil. Men det er klart at slik som du holder på med pillene så er de ikke like sikre som når man er nøye med dem. Jeg mener det er lite sannsynlig at du er gravid. Men det er jo ingen her som kan gi deg et 100% sikkert svar på det.

Hva gjelder denne klumpen så kan det sikkert være forskjellige ting, men spiller det egentlig noen rolle? Nå er den ute og borte. Heller ikke denne klumpen kan noen her si med sikkerhet hva er.

Om du ønsker mer faglig svar så skriv på "gynekologi" eller dra til legen din.

Men er redd for at jeg har blitt gravid for det siste samleiet som jeg snakket om? Altså det er akkuratt 7 dager siden nå, og det som skjedde var at jeg ikke tok pillene i 7 dager etter samleie som man skal. Men alikevell fikk jeg e blødning nå i pauseuken på pillene (da er jeg vel ikke gravid?), men samtidig en klump som så akkuratt ut som det som skjer når det skjer en spontanabort..

Er altså redd for jeg kan være gravid fra sist samleie pga jeg ikke tok fullt pillene etterpå. men fikk mensen.. Også den merkelige klumpen da, hva kan det være? :(

Hvis du hadde samleie for 7 dager siden og egget ble befruktet er det så lite at knapt er synlig med det blotte øye. Det er ikke snakk om at du kan se at det ser ut til å ha nerver og sener. Det er mange som har spontanaborter så tidlig uten at de vet det, det kommer gjerne bare som en litt tidlig og kanskje litt rikelig mens, ikke som store klumper. Nå var det jo litt synd at det er juleferie for ellers kunne du tatt en prat med helsesøster over helgen og blitt beroliget av henne.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...