Gjest Snart for gammel ? Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Hei Jeg (37 år-ingen barn, seint ut med å prøve å bli gravid, prøvd i 1/2 år) ) har noen spørsmål: 1)Jeg skal til gyn. for kontroll av en cyste ca. tre-fire dager etter antatt eggløsning (temperatur-metoden). Jeg forsøker å bli gravid. Er det uheldig med en gyn.-undersøkelse på dette tidspunktet hvis jeg skulle være så heldig å ha blitt gravid denne gangen ? 2) Er aldersgrensen (38 år) for prøverør endret etter nyttår ?( som følge av at det offentlige ikke betaler dette mer) 3) Har de private legesentrene også en aldersgrense på 38 år ? 4) Er grensen 38 år for selve "inngrepet" eller når du har første time ? På forhånd tusen takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40918-unders%C3%B8kelse-hos-gyn-noen-dager-p%C3%A5-vei-skadelig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 1)Jeg skal til gyn. for kontroll av en cyste ca. tre-fire dager etter antatt eggløsning (temperatur-metoden). Jeg forsøker å bli gravid. Er det uheldig med en gyn.-undersøkelse på dette tidspunktet hvis jeg skulle være så heldig å ha blitt gravid denne gangen ? Svar: gynekologisk undersøkelse spiller ingen rolle for en tidlig 8eller sen graviditet). Tenk om man kunne fremkalle abort på denne måten!! 2) Er aldersgrensen (38 år) for prøverør endret etter nyttår ?( som følge av at det offentlige ikke betaler dette mer) Svar: jeg vet ikke om den er endret når kvinnen selv skal betale. Det kan bli bedre kapasitet. 3) Har de private legesentrene også en aldersgrense på 38 år ? Svar: private sentre har en noe høyere grense 4) Er grensen 38 år for selve "inngrepet" eller når du har første time ? Svar grensen er for inngrepet. Noen setter ikke på venteliste etter 36-37 år 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40918-unders%C3%B8kelse-hos-gyn-noen-dager-p%C3%A5-vei-skadelig/#findComment-153925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.