Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Med fødsel noen få dager unna ( håper jeg ) lurer jeg på ett par ting. Har kraftig bekkenløsning, lurer da på om hvilken stilling som er bra og om epidural er ett kjekt valg da og vil jeg få det? Gynekologen min sier også at har jeg ikke født før neste time 10.01 så vil han prøve å tøye mormunnen pga. stort barn og smerter i bekkenet. Virker dette bra og fort og vil dette gjøre ille vondt? Takker for svar.

Cyklops

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40930-bekkenl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Mange fødende med bekkenløsningsplager kan ha glede av å stå på alle fire både under åpningstiden og under utdrivningstiden. Ellers er min erfaring at kvinner som er kraftig plaget ofte opplever at fødselen går langt lettere, med tanke på bekkensmerter, enn man hadde ventet. Når det gjelder epidural, kan det være bra for mange, men det er en ulempe at man overhode ikke kjenner de smertene som normalt ville gitt en pekepinn for hvilke stillinger som bør unngås.

Ved tøying av mormunnen kan man oppnå at fødselen blir tirret i gang, men mange opplever at man kun får maserier og blir sliten uten at fødselen kommer i gang av den grunn. Snakk med din lege om hvilke erfaringer han har med dette. Er du nogen lunde moden i utgangspunktet, skal det gjerne ikke så mye til før fødselen setter i gang. Da kan forøvrig et samleie gi noe av den samme effekten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40930-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-154143
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...