fisk69 Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Hei Jeg er 32 år og prøvd å bli gravid i 4 år uten noe resultat, vi er uforklarlig barnløse. Jeg har en menstrasjonsyklus på 23 til 26 dager. Nest siste mens fikk jeg den 2 desember 2001, den var helt normal og grei. Jeg regner med at jeg hadde eggløsning rundt 11 -12 desember ( slim og div andre sympt). På julaften sent på kvelden hadde jeg veldig menssmerter, de var sterkere en vanlig, så jeg tok meg en smertestillende og la meg og forventet at mensen skulle komme i løpet av kvelden/natten. smertene gav seg ikke før dagen etter, og mensen kom ikke. i løpet av uken var jeg øm i brystene og hadde litt magesmerter innimellom, men ingen mens kom. Jeg var litt uvel, men ikke noe særlig mer. Jeg følte meg anderledes, men kunne ikke si hva det var. Lørdag den 29 begynte det å komme noe farge (lysebrunt) på slim som kom når jeg tørket meg. På søndag kom mensen mer og jeg måtte ta på meg bind om kvelden. Nyttårsaften stelte jeg meg, men jeg var ikke i form jeg var kvlam og uvel og uttafor, jeg tok på meg godt med utstyr siden vi skulle ut å spise, i løpet av måltidet følte jeg at noe var galt og gikk på toalettet, der oppdaget jeg at jeg hadde blødd gjennom alt jeg hadde på meg både tampong, bind osv. Jeg kom meg hjem og måtte gå i badekaret for å ta av meg klær. Det jeg oppdager der er mye , friskt blod (ikke lik mens), og en lang "tarm"likn. samling av mørkt blod med to klumper på, disse er på størrelse som en stor og liten klinkekule. Jeg var veldig redd, for det var veldig mye blod og jeg er ikke vant til det. Etterpå kom smerter igjen og jeg tok en smertestillende, og det hjalp litt. Den neste dagen blødde jeg også kraftig, men den 2 januar var det tilbake til normalen. Som sagt så er spm. mitt kan dette ha vært en tidlig abort? I så fall, er det noe jeg burde gjøre nå? På forhånd takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40931-har-jeg-hatt-en-tidlig-abort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Det kan ha vært en meget tidlig abort, men vi har ikke mulighet for på dette tidspunkt å si noe sikkert om det (muligens blir det slike meget tidlige aborter i 50% av alle graviditeter). Hvis det ikke er smerter eller blødning, skulle det ikke være nødvendig med kontroll. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40931-har-jeg-hatt-en-tidlig-abort/#findComment-154487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.