Gå til innhold

Svimmel og uvirkelighetsfølelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner til det men det er vanskelig å bli kvitt det.

:( Jeg håper virkelig du kommer deg ut på tur rundt sykehuset hver dag :)

Skrevet

Kan dette ha med ADHD, eller borderline å gjøre tro ?

Tror ikke det, jeg kjenner meg ikke igjen i det. Liker det imidlertid ikke.

Skrevet

Jeg forstår at du ikke vil være den personen, jeg vil heller ikke være den personen som ikke oppfatter hva folk sier før 10 min etter at de har sagt det, om jeg i det hele tatt oppfatter det ;) Men for at du skal bli bedre så tror jeg du først må akseptere at akkurat nå er du ikke helt i 100, og slutte å bry deg så mye om hvor mye du utsetter andre mennesker for. Du er mer enn bra nok akkurat sånn som du er :)

Du er nå så altfor snill i dine kommentarer :) Jeg synes dette er litt vanskelig å skulle akseptere. Jeg roter så mye.

Skrevet

Du er nå så altfor snill i dine kommentarer :) Jeg synes dette er litt vanskelig å skulle akseptere. Jeg roter så mye.

Jeg må jo veie opp for din strenghet ;) Du burde være litt mer mot deg selv slik som du er mot andre.

stjernestøv
Skrevet

:( Jeg håper virkelig du kommer deg ut på tur rundt sykehuset hver dag :)

Kom meg ut i dag og :) En seier for meg selv om det ikke er så langt. 

Skrevet

Jeg må jo veie opp for din strenghet ;) Du burde være litt mer mot deg selv slik som du er mot andre.

Jeg synes ikke jeg er streng, men blir skuffet når jeg ikke får til ting eller roter. Jeg har lyst til å være et akseptabelt menneske

Skrevet

Jeg synes ikke jeg er streng, men blir skuffet når jeg ikke får til ting eller roter. Jeg har lyst til å være et akseptabelt menneske

En ting er jeg veldig sikker på, og det er at du er et akseptabelt menneske. Når det gjelder holdninger og verdier så kan jeg ikke se at du trenger å endre deg. Det du derimot trenger er å få det litt bedre selv.

Skrevet

Du er jo strengere mot deg selv enn du er mot alle andre. Det er fint å ha et mål om hvordan man ønsker å være, men enda viktigere er det å akseptere seg selv slik som man er :) Ihvertfall for deg som er et akseptabelt menneske akkurat sånn som du er :)

Skrevet

En ting er jeg veldig sikker på, og det er at du er et akseptabelt menneske. Når det gjelder holdninger og verdier så kan jeg ikke se at du trenger å endre deg. Det du derimot trenger er å få det litt bedre selv.

Det er ikke hensiktsmessig hverken for andre eller for meg selv at jeg reagerer slik jeg har gjort den siste tiden. Jeg har lært så mye de siste par årene, nå gjelder det å klare å begynne å bruke det igjen. Når målet mitt er å være et akseptabelt menneske, må jeg jobbe for hensiktsmessighet!

Skrevet

Du er jo strengere mot deg selv enn du er mot alle andre. Det er fint å ha et mål om hvordan man ønsker å være, men enda viktigere er det å akseptere seg selv slik som man er :) Ihvertfall for deg som er et akseptabelt menneske akkurat sånn som du er :)

Jeg får jobbe med det :) Å grave meg ned hjelper hverken andre eller meg selv, ting blir ikke bedre av det. Og hvis dette er grunnen til at jeg føler meg svimmel og fjern, så hjelper virkelig ikke det heller!

Skrevet

Det er ikke hensiktsmessig hverken for andre eller for meg selv at jeg reagerer slik jeg har gjort den siste tiden. Jeg har lært så mye de siste par årene, nå gjelder det å klare å begynne å bruke det igjen. Når målet mitt er å være et akseptabelt menneske, må jeg jobbe for hensiktsmessighet!

Mennesker er akseptable selv om de er rammet av sykdom eller på andre måter sliter, også du. Det er ikke "akseptabelt menneske" du skal jobbe mot. Du skal jobbe mot å få en litt mer stabil og ok hverdag, en hverdag hvor du hater deg selv ganske mye mindre enn hva du gjør per i dag. 

Skrevet

Mennesker er akseptable selv om de er rammet av sykdom eller på andre måter sliter, også du. Det er ikke "akseptabelt menneske" du skal jobbe mot. Du skal jobbe mot å få en litt mer stabil og ok hverdag, en hverdag hvor du hater deg selv ganske mye mindre enn hva du gjør per i dag. 

Huff, synes det er vanskelig å se på meg selv som akseptabel slik jeg har vært den siste tiden. Men jeg vil jobbe for en litt mer stabil og ok hverdag også, både for min egen del og for andres del. Hvis det er slik at jeg kan få bort denne svimmelheten på den måten er jo det noe jeg virkelig vil få til. Dette er forvirrende synes jeg.

Skrevet

Når jeg får en uvirkelighetsfølelse og er i ferd med å "forsvinne" (dissosiasjon) knytter jeg høyrehånden så hardt jeg makter, for å holde meg på plass her og nå. Kjenne at jeg er her og nå. Det er litt de samme teknikkene XBellaX kom med. Jeg husker ikke lenger hvem det var, men en statsminister/stortingsrepresentant hadde en stein i ene skoen når hun sto på talerstolen for å klare å ha fokuset der hun skulle.

Skrevet

Når jeg får en uvirkelighetsfølelse og er i ferd med å "forsvinne" (dissosiasjon) knytter jeg høyrehånden så hardt jeg makter, for å holde meg på plass her og nå. Kjenne at jeg er her og nå. Det er litt de samme teknikkene XBellaX kom med. Jeg husker ikke lenger hvem det var, men en statsminister/stortingsrepresentant hadde en stein i ene skoen når hun sto på talerstolen for å klare å ha fokuset der hun skulle.

Tusen takk for råd, synes dette er litt forvirrende jeg.. 

Skrevet

Hei!

Jeg visste ikke at umakenverdt hater seg selv.-( det var leit å lese.

Skrevet

Hei!

Hva er grunnen til at du dissosierer? 

Jeg lurer på om du har vært utsatt for seksuelle overgrep, voldekt eller seksuelle krenkelser av noe slag?

Skrevet

hm,

for meg virker umakenverdt nærmest motsatt av adhd og bordeline. Så ulikt vi kan tenke.:-)

men hun virker irriterende sånn unnikende/unnskyld at jeg er til. (dette er ikke vondt ment umakenverdt,om du leser dette,  men jeg er bare et sånt menneske som til tider er utålmodig)

Jeg har inni mellom lyst å riste umakenverdt hardt, jeg tror ikke lurt, men det er virkelig noe jeg inni mellom har tenkt når jeg leser en del til hun/du skriver.

Skrevet

Hei!

Hva er grunnen til at du dissosierer? 

Jeg lurer på om du har vært utsatt for seksuelle overgrep, voldekt eller seksuelle krenkelser av noe slag?

Ja, jeg har vært utsatt for traumatiske opplevelser i oppveksten og strever med dissosiasjon. Jeg kan lett dissosiere om emner blir vanskelige/ubehagelige, om jeg møter på enkelte mennesker, kjenner en lukt, hører en lyd, om jeg får triggere/flashbacks osv.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har vært utsatt for traumatiske opplevelser i oppveksten og strever med dissosiasjon. Jeg kan lett dissosiere om emner blir vanskelige/ubehagelige, om jeg møter på enkelte mennesker, kjenner en lukt, hører en lyd, om jeg får triggere/flashbacks osv.

hm.

Det er leit at dette har skjedd deg.

Dessverre skjer det med mange:-(.. Traumatiske hendelser av typen de du har vært igjennom, har de vært seksualiserte?

Jeg lurer fordi jeg har selv vært utsatt for omsorgssvikt uten å plages ved det, vold også, men jeg tenker ikke på det, og jeg tok det aldri som personlig,, så jeg har derfor tenkt at straks vold og overgrep blir seksualisert så øker traumatiseringen, samt sikkert i det menneske tar ting personlig..

Det er grunnen til at jeg spør deg, mer konkret, selv om dette kanskje er ubehagelig for deg, i tilfelle du har vært igjennom seksuelle overgrep.

Du har min medfølelse.

Anonymkode: fbb0a...792

Skrevet

Neppe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...