Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har til slutt måttet innrømme for meg selv at jeg har et intimitetsproblem. Jeg er godt voksen og er fortsatt uskysset. Jeg har systematisk avvist alle og enhver som har vist interesse, dette til tross for at jeg ved flere anledninger har vært interessert tilbake. Jeg har havmet i et vondt mønster hvor jeg graver frem alt det negative ved jenter som har vist interesse for å legitimesere for meg selv at jeg konstant viker unna i romantiske eller seksuelt ladete situasjoner. Så hvordan løser jeg dette problemet ved meg selv?

Jeg antar erfaring er stikkordet, men det er ikke lett å oppsøke. Jeg har hele mitt liv vært tydelig på at kun seriøse forhold med personer jeg bryr meg om er aktuelt. Å oppsøke romantikk eller one night stands bare for å trene er ikke noe jeg har lyst til, men er det det som må til? Jeg er redd for å  havne i en ond sirkel hvor jeg kan risikere å ikke få den jeg vil ha fordi jeg er ukomfortabel med å åpne meg for andre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409362-hvordan-l%C3%B8se-intimitetsproblem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Det tar litt tid å finne ut hvem som er den rette, så man må ta noen sjanser. Det er ikke nødvendig med one night stands for å øve, men mange dater og gjør noen feiltrinn med en ærlig intensjon om å få et varig forhold.

Hvis du har angst for intimitet så er det et problem du må ta på alvor om du vil inn i et forhold, uten at jeg vet hvordan man jobber med det. Det er en bra start at du er bevisst på det selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...