heyhey Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 heiJeg er en gutt på 20 år som har de siste 2 årene hatt problemer med at jeg kaster veldig lett opp. Detter da som oftest i sammenheng med alkohol, trening. Det er som tingen med alkohol er at jeg drikker egentlig lite, jeg blir aldri full fordi jeg blir som oftest dårlig før dette. standard eksempel fra forrige kveld ute. Jeg drakk kanskje en halv ølboks før jeg fikk en dårlig følelse i kroppen, følte meg rett og slett uvel og måtte på do 2 ganger for å bæsje og da følte jeg meg litt bedre, jeg vet ikke hvorfor jeg må på do for å gjøre nr 2 men slik har det vært i det siste, tror jeg har fått en slags nervøs mage når jeg drikker. Jeg tror dette skyldes fordi jeg har kastet opp for mange ganger når jeg har drukket og fått en slags angst for at jeg skal kaste opp igjen. Den dårlige følelsen forsvinner som regel kanskje 2 timer ut på festen og da kan jeg drikke vanlig.Når det kommer til trening så gjelder dette kun for utholdenhet, jeg er glad i å trene og har gjort det hele livet. Men de siste årene har jeg slitt med at jeg kaster opp veldig lett når jeg jogger. jeg er i god fysisk form og jeg må ikke kaste opp fordi jeg er sliten, men det er slik at jeg jogger ei stund også plutselig føler jeg meg dårlig og må som regel stoppe joggeturen fordi jeg er veldig nære med å spy og står å brekker meg i noen min før jeg kan forsette igjen. Jeg blir helt gal av dette fordi slik var det ikke før og dette ødelegger veldig mye av treningen og jeg greier rett og slett ikke å pushe meg slik jeg kunne før. Jeg vet ikke helt hva som har skjedd med kroppen min, jeg er godt trent å sosial og har ikke noen problem sann sett. Har merket de siste mnd at jeg blir fortere nervøs også pga av dette. Jeg vet ikke helt hvem jeg skal ta opp dette her med, har pratet med fastlegen min litt om dette men fikk som svar at det hva ikke så mye man kan gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/409381-kaster-veldig-lett-opp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 heiJeg er en gutt på 20 år som har de siste 2 årene hatt problemer med at jeg kaster veldig lett opp. Detter da som oftest i sammenheng med alkohol, trening. Det er som tingen med alkohol er at jeg drikker egentlig lite, jeg blir aldri full fordi jeg blir som oftest dårlig før dette. standard eksempel fra forrige kveld ute. Jeg drakk kanskje en halv ølboks før jeg fikk en dårlig følelse i kroppen, følte meg rett og slett uvel og måtte på do 2 ganger for å bæsje og da følte jeg meg litt bedre, jeg vet ikke hvorfor jeg må på do for å gjøre nr 2 men slik har det vært i det siste, tror jeg har fått en slags nervøs mage når jeg drikker. Jeg tror dette skyldes fordi jeg har kastet opp for mange ganger når jeg har drukket og fått en slags angst for at jeg skal kaste opp igjen. Den dårlige følelsen forsvinner som regel kanskje 2 timer ut på festen og da kan jeg drikke vanlig.Når det kommer til trening så gjelder dette kun for utholdenhet, jeg er glad i å trene og har gjort det hele livet. Men de siste årene har jeg slitt med at jeg kaster opp veldig lett når jeg jogger. jeg er i god fysisk form og jeg må ikke kaste opp fordi jeg er sliten, men det er slik at jeg jogger ei stund også plutselig føler jeg meg dårlig og må som regel stoppe joggeturen fordi jeg er veldig nære med å spy og står å brekker meg i noen min før jeg kan forsette igjen. Jeg blir helt gal av dette fordi slik var det ikke før og dette ødelegger veldig mye av treningen og jeg greier rett og slett ikke å pushe meg slik jeg kunne før. Jeg vet ikke helt hva som har skjedd med kroppen min, jeg er godt trent å sosial og har ikke noen problem sann sett. Har merket de siste mnd at jeg blir fortere nervøs også pga av dette. Jeg vet ikke helt hvem jeg skal ta opp dette her med, har pratet med fastlegen min litt om dette men fikk som svar at det hva ikke så mye man kan gjøre. Du kan følge litt med på hva du spiser og se om det kan ha en sammenheng. Kan være noe mat magen din ikke takler så godt. Men ellers så er det nok ikke så mye å gjøre nei. Jeg blir også veldig lett kvalm under fysisk anstrengelse. Og nå drikker jeg omtrent aldri alkohol fordi jeg så lett blir kvalm da. Det kan være mange årsaker til kvalme. Angst, bekymringer, stress, matinntoleranse, nedsatt lever- eller nyrefunksjon, medisiner, infeksjon i magen, sykdom i indre øret og sikkert en hel masse annet. Jeg syns vel legen din burde undersøke deg for å se om det er en årsak og ikke bare si at det ikke er så mye å gjøre med det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/409381-kaster-veldig-lett-opp/#findComment-3671333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.