Gå til innhold

Brudd - kreft

Anbefalte innlegg

Min samboer gjennom 4 år flyttet fra meg for 1 mnd siden. Vi hadde hatt en litt tøff periode og nå ville han ikke mer. Hadde gitt opp håpet sa han, orket ikke flere tøffe perioder og mente det var ingen vits i å prøve mer. Trengte pause for å tenke. Føler meg skikkelig sviktet, trodde at vi  bestemt oss for at vi tross alt hadde det fint sammen og at det var verdt å jobbe oss gjennom vanskelighetene.

Jeg hadde fortsatt håp om gjenforening. Så har hatt noe kontakt, vi har pratet masse, snakket litt om samlivsterapi. Men så får han beskjed om at har kreft etter en sjekk hos lege. Har vært til ny sjekk og venter vel egentlig svar nå på status og evt. videre forløp.

Angsten har tatt meg, dette forandrer alt. Jeg har ytret sterkt at jeg ønsker at han kommer hjem igjen, han vet hvor jeg står. Han sier han ikke har hatt energi til å tenke på dette midt oppi alt. Han er redd. Så hva nå ? Føler jo ikke at jeg kan mase på ham,det blir helt feil. Og forståelig at han nå har nok med seg selv. Han sier han ønsker å tilbringe tid med meg, så vi har truffet hverandre noen ganger nå.

Jeg ønsker å være der for han. Samtidig tenker jeg at han kanskje vil velge meg fordi han ikke har noen andre. Ingen nære venner i nærheten. Liten familie i utland, som han ikke delt dette med og som likevel ikke vil kunne støtte ham. Sånn sett er jeg den eneste han har akkurat nå. Men så kjenner jeg på det at han valgte å forlate meg. Om jeg står med ham gjennom denne perioden, som kommer til å bli vond. Vil han likevel forlate meg ? Eller i verste fall dø fra meg?  Hjertet mitt sier at jeg skal stille opp for ham. Jeg er jo et medmenneske og føler empati og jeg elsker ham. Dilemma er om jeg skal risikere å utsette meg selv og mitt barn for smerten ved å ente miste ham pga kreften eller at han blir frisk og kanskje går for godt uansett?  Mine omgivelser sier jeg ikke må la meg bruke masse krefter på dette for så å bli dumpet. Jeg har det i bakhodet, men som sagt, medmenneskeligheten og kjærligheten jeg føler, driver meg mot å være der for ham

Anonymkode: cfef2...7c6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409498-brudd-kreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...