Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da jeg ble gravid for 2 år siden startet et annet svangerskap og, nemlig en visdomstann brøt gjennom. Denne tannen plaget med litt under hele svangerskapet og ville liksom ikke komme skikkelig igjenom. Nå er den delvis brutt gjennom. Hele tann flaten viser men ikke noe mer. Det er den eneste visdomstannen jeg har fått, og jeg kjener ikke tegen til at andre skal komme. Bør den trekkes siden den ikke vil komme skikkelig opp ?

Kan legge til at jeg aldri har hatt hull i tennene, og at vi har sterke tenner i familien. Tannen plager meg ikke nå.

Og så lurer jeg på om tannmangel er arvelig? Min samboer mangler begge de første jeklsene nede, det samme gjør hans mor..... De fikk aldri disse tennen og måtte trekke melketennene i voksen alder....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40955-visdomstann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Visdomstenner kan være plagsomme når de bryter frem. Tannkjøttet rundt er lett motagelig for bakterieinfeksjoner. Ofte biter pasientene seg i tannkjøttet over tannen.

Nå som plagene dine har gitt seg og du sier at du ikke har hull i tennene synes jeg du kan la problemet bero.

Når tenner hos noen rett og slett ikke er anlagt har dette ofte en arvelig faktor. Dersom det dreier seg om tenner av funksjonell eller kosmetisk betydning vil folketrygden kunne yte bidrag til behandling av problemet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40955-visdomstann/#findComment-154252
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...