Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått mellomblødninger(?) nå plutselig. Det er litt mer enn litt, og er ubehagelig, men ikke veldig vondt. Jeg har alltid hatt regelmessig menstruasjon, nesten helt etter klokken også. Men nå gikk det 6 dager etter eggløsing at jeg plutselig begynte å blø. Jeg går ikke på noen medisiner eller prevensjoner, og for bare to uker siden var jeg hos legen. hvor han sjekket hormonnivåer og eventuelle kjønnssykdommer, og alt var normalt. Er forresten 25 år, om det har noen betydning. Hvorfor har jeg plutselig begynt å blø nå, og hva kan det være?

Anonymkode: 66cc0...957

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/409578-unormal-bl%C3%B8dning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du er 25 år og har regelmessige menstruasjoner. (Hvorfor ble det målt hormonnivå hos deg ?)

Du er sjekket for kjønnssykdommer. Ble det også tatt celleprøve fra livmorhalsen? Det er vanlig rutine å starte rutineundersøkelse hvert 3.år hos kvinner mellom 25 og 70 år.

Slike mellomblødninger hos kvinner i fruktbar alder, og spesielt hos de som bruker p-pille med østrogen, kommer ofte fra livmorhalsen. Østrogenhormonet får slimhinnen som er inne i livmorhalsen til å vokse til utsiden hvor det lett gir blødning, f.eks. ved samleie. Det betegnes som ‘ektopi’. Det er helt ufarlig. Har din lege nevnt noe om det? Hvis blødningen bare har kommet en enkelt gang, kan du se det an, men fortsetter det, bør du få en ny sjekk.

Vennlig hilsen Mette

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...